Cséfalvay szerdán jelentette be, sikeres ülést tartott és új együttműködési megállapodást kötött Magyarország és a németországi Baden-Württemberg tartomány kormányközi vegyes bizottsága. Baden-Württemberg, Magyarország egyik kiemelten fontos gazdasági partnere a német tartományokat tekintve az exportban a második helyen, az importban az első helyen áll.

A tender célja, hogy minél több, gyors futásra és piaci alkalmazkodásra, gyors fejlődésre képes, amerikai kifejezéssel élve „gazella vállalat” jöjjön létre – közölte a nemzetgazdasági tárca államtitkára, amikor megnyitotta az V. Bosch Rexroth Pneumobil versenyt. Ugyanis az innováció tesz különbséget aközött, hogy egy vállalat vagy egy ország vezet, vagy csupán követi a világot – tette hozzá a politikus.

Mint elmondta: ugyan Magyarország része Európa központi ipari területének, ám igazán versenyképesek csak akkor lehetünk, ha részévé válunk a kontinens innovációs központjának is. Ennek az innovatív ipari termelésnek egyik kiemelkedő magyarországi képviselője a Bosch, amely egyben a legtöbb embert foglalkoztató német tulajdonú társaság. Különösen kiemelkedő a cég budapesti fejlesztési központja, amely egymagában 700 magasan kvalifikált szakembernek ad munkát – mondta az államtitkár.

Végül úgy vélekedett, hogy a pneumobil-verseny, vagyis a sűrített levegővel hajtott autók immár hagyományos bajnoksága az innováció ünnepe.

A felsőoktatásnak is köszönhető

Javier Gonzales Pareja, a Bosch magyarországi vezetője azt hangsúlyozta, hogy a Bosch magyarországi alkalmazottai, a mérnökök kiemelkedő innovációs készséget mutatnak a fejlesztések terén, ami a felsőoktatásnak is köszönhető. Ezért a Bosch mindent elkövet azért, hogy tovább mélyítse az együttműködést a cég és a fiatal mérnökhallgatók, illetve a felsőoktatási intézmények között – mondta a vállalatvezető.

Az idei pneumobil-versenyen minden eddiginél több, 41 cseh, lengyel, magyar és román csapat állt rajtvonalhoz az egri Érsekkertben kialakított pályán.

A sűrített levegővel hajtott pneumobilok teljesítményét négy kategóriában külön értékelik, az abszolút győztest ugyanakkor a leggyorsabb „köridő”, a legnagyobb sebesség, a leghosszabb menetidő és a legeredetibb konstrukció kategóriák összesített eredménye alapján hirdetik ki. Újdonság, hogy ezúttal összemérték tudásukat a szenior versenyzők is.

A pneumatikai és járműtechnikai szakemberekből álló zsűri figyelembe veszi a járműépítők kreativitását, innovációs készségét, a megoldás műszaki érdekességének fokát, valamint a kivitelezés műszaki színvonalát is.

További újdonság, hogy az idei versenyen a legkreatívabb bukósisakot tervező csapatot is díjazták.

A Bosch Rexroth AG a világ vezető hajtás- és vezérléstechnikai társasága. Világszerte több mint 80 országban fejleszt, gyárt, valamint értékesít vezérléstechnikai berendezéseket. A Bosch-csoport tagjaként, világszerte 38 400 munkatársa közreműködésével mintegy 6,4 milliárd euró forgalmat ért el 2011-ben a társaság.

Még az idén újabb forrásokkal egészülhet ki a kutatásfejlesztésre és innovációra szánt 75 milliárd forintos állami és uniós pályázati keretösszeg – jelentette be múlt csütörtökön Cséfalvay.