Kiemelt területként kell tekinteni a kínai piacra

BL, 2012. május 24., csütörtök 10:34
A kínai piacot kiemelt területként kell kezelni, a magyar vállalatok piacra jutását pedig segítené, ha több magyar szakdiplomata dolgozna Kínában. Erről Nádasi Tamás, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara magyar–kínai tagozatának elnöke beszélt annak kapcsán, hogy csütörtökön konferenciát rendeznek a sikeres piacra lépés Kínában témában a 3. Kínai Márkák Kiállítás rendezvény keretében, Budapesten.
Magyarország és Kína stratégiai szövetségesnek tekinti egymást – mondta Orbán Viktor, miután tárgyalt Li Ko-csiang kínai miniszterelnök-helyettessel.

Nádasi Tamás, aki a nemzetgazdasági miniszter mellett működő kínai–magyar tanácsadó testület tagjai is, hangsúlyozta: fontos, hogy Magyarországnak legyen stratégiája arra vonatkozóan is, Kínával miként szeretne üzletelni. Nagyon fontos az is, hogy kiemelt partnerként kezelje ezt a területet Magyarország, mert a régióból Csehország és Lengyelország is nagyon „rámozdult” a kínai piacra. Magyarországnak sokkal kiemeltebben kell kezelni a kínai piacot az eddiginél, jóval több, a kínai piaccal foglalkozó magyar szakemberre lenne szükség Kínában, akik a magyar cégek kínai piacra jutását tudnák segíteni – mutatott rá az elnök.

A magyar vállalkozóknak mindenképpen össze kellene fogniuk, mert nagyon nagy piacról van szó, s az összefogás már olyan erőt és szaktudást jelentene, amelyet a kínai partnerek elismernek, és kiemelt partnerként kezelnének bennünket – mondta Nádasi Tamás, aki szerint meg kell találni azokat a termékeket, tudásokat, amelyeket a kínai piacon el lehet adni. Tartományokkal, nagyvárosokkal is érdemes a kapcsolatot építeni, mert óriási piacot jelentenek külön-külön is, és érdemes Kína belső területei felé is figyelni.

Fontosnak nevezte a magyar–kínai tagozat elnöke azt is, hogy a kínai partnerek lássák, a magyar állam támogatja cégeit a két ország közötti gazdasági kapcsolat építésében, és a kínai üzletkötéshez el kell sajátítani az ottani üzleti kultúrát.

A 3. Kínai Márkák Kiállítás szerdán nyílt és a május 25-éig nyitva tartó rendezvényen mintegy 200 kínai cég mutatja be 6000 négyzetméteren termékeit, szolgáltatásait, és képviselőik várják az üzleti lehetőségek iránt érdeklődő magyar vállalatok vezetőit az AsiaCenter területén. A háromnapos rendezvény nemcsak kiállítás, hanem szakmai programokkal rendelkező üzleti fórum is egyben.

Forrás: MTI
hirdetés
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása