Chrisitian Mastro a China Daily című napilapban ugyan elismerte, hogy az idén némileg „elcsendesült a piac”, de az eladások 2010. évi 150 százalékos emelkedése és a tavalyi 70 százalékos éves szintű bővülés után továbbra is azt gondolja, a pangó gazdaság, valamint a négy kínai nagyvárosban életbe léptetett vásárlási korlátozások ellenére fényes jövő vár rájuk.

A nagy – immár bejáratott – piacokhoz, így például az Egyesült Államokhoz vagy Japánhoz képest a luxusautók piaci részesedése még igen alacsony Kínában – mondta Mastro.

A Lamborghini az idei év első felében 120 darab felső kategóriás sportautót értékesített, és 2012-ben nagyjából tartani szeretnék a tavalyi eladások szintjét, a 342 darabot. Ez a cég teljes eladásainak körülbelül az egyötöde.
Mastro úgy vélte, hogy legújabb modelljük, az Aventador népszerű lesz a kínaiak körében, s az áprilisi pekingi autókiállításon debütált Urus nevű SUV szabadidő-autójukból is komoly eladásokra számítanak.

A kínai autógyártók szövetségének statisztikája szerint júniusban 9,9 százalékkal ugrott meg a kereslet, s ezzel a féléves eladások száma 9,6 millióra emelkedett. Ez – éves szinten – mindössze 2,9 százalékos bővülésnek felel meg, vagyis az autópiac összességében – két év óta először – jelentős lassulás jeleit mutatja.

A luxusautók piacán ezzel egy időben azonban 30 százalékos forgalomemelkedést mértek, míg a szuper luxusautókén 60 százalékosat.