Naptej mellett frissítő tejterméket is vigyünk a vízpartra (x)

2012. augusztus 7., kedd 07:56, frissítve: szerda 12:18
Egy kiadós vízparti nyár sava-borsa a napozás, mozgás, lubickolás és a kerti grillezés, melyek persze jók, de ügyelnünk kell szervezetünk megnövekedett tápanyagszükségletére is. Kézenfekvő megoldás tejtermékek fogyasztása a megfelelő fehérjebevitel céljából.

Ki ne érezte volna már strandolás után, hogy farkaséhes? A magyarázat egyszerű. A testhőmérsékletünknél hidegebb vízben beindulnak a szervezet védelmi reakciói, energiafelhasználásunk fokozódik. Ez még a fürdőzők által „melegnek” mondott 26-28 fokos vízben is bekövetkezik, csak lassabban játszódik le a folyamat. Tovább növeli energiaigényünket az úszás és a vízparti sportolás. A sült hal, lángos, palacsinta és társaik azonban rendszeresen fogyasztva súlygyarapodáshoz vezetnek. Ha nyaralás alatt is oda szeretnénk figyelni táplálkozásunkra, jó, ha tudjuk, hogy a szervezet megnövekedett tápanyagigénye leghatékonyabban az úgynevezett kisétkezések – tízórai, uzsonna – beiktatása révén biztosítható. Jó megoldás lehet, ha strandoláskor is gyümölccsel és/vagy zöldséggel dúsított, könnyen emészthető sovány tejterméket fogyasztunk. A hűtőtáskában tárolt joghurt és kefir az üdítők mellett egész nap friss és élvezhető utánpótlást biztosít, savanykás ízük felüdülést jelent a nagy melegben.

A nyár a grillpartik időszaka is, gyakran előfordul, hogy az előző esti kerti mulatság után nem esik jól a sült kolbász. Ilyenkor is nyugodtan forduljunk a tejtermékekhez. Egy pohár hűvös kefir, joghurt vagy egy tejfölös saláta rendbe teheti gyomrunkat, tartalmazza a szükséges mennyiségű energia- és fehérje-utánpótlást, ráadásul még frissít is.

 

 

Reggel 11 óra előtt és délután 3 óra után nyugodtan vegyünk egy kis napfürdőt, hiszen szervezetünk így tud D-vitamint előállítani. Gondoskodjunk mindig a megfelelő kalcium-bevitelről is, hogy a D-vitamin segítségével az ásványi anyag be tudjon épülni a csontokba és fogakba. Erre a legjobb megoldás a kalciumban dús tej és tejtermékek fogyasztása. Szeretteinket megörvendeztethetjük egy szép sajttállal is, hiszen a sajt nemcsak változatos és finom kiegészítője a nyári vacsoráknak, de kitűnő kalciumforrás is egyben. Keressük a tejszív logót a csomagoláson, így biztosak lehetünk benne, hogy kiváló minőségű hazai tejtermékekkel frissítjük magunkat napos nyári délutánokon és estéken.

 

http://www.facebook.com/tejutanpotlas

http://www.facebook.com/tejutanpotlas
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés