Korábban a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában Völner úgy nyilatkozott, nem kell vasútvonalat bezárni. Szerinte az évi tizenkétmilliárd forintos megtakarítást a közösségi közlekedésben így is el lehet érni. Az új közösségi közlekedési menetrend április 15-től lép életbe.

Március 22-én Brüsszelben, az uniós országok közlekedési minisztereinek tanácskozása után pedig azt mondta: a pénzügyi lehetőségeket figyelembe kell venni, amikor előírják az európai vasúti törzshálózat fejlesztésének szükséges paramétereit. Tájékoztatása szerint Magyarország módosító indítványt nyújtott be ahhoz a közös állásfoglaláshoz, amely a törzshálózat 2030-ig megvalósítandó, kötelező kiépítéséről és annak műszaki paramétereiről szól. A jelenlegi tervek szerint Magyarországon három törzshálózati folyosó is áthaladna: a Spanyolországtól az ukrán határig tartó mediterrán folyosó (a Ljubljana–Budapest–Záhony vonalon), a Hamburgtól Ciprusig húzódó folyosó (a Bécs/Pozsony–Budapest–Arad vonalon), valamint a Strasbourg–Duna folyosó.

Völner Pál a Vértes Volán átszállóközpontjának alapkőletételén elmondta, célszerűtlen állami támogatásból kétfajta, párhuzamos közlekedési formát fenntartani és olyan konkurenciát teremteni a vasútnak, amely elviszi az utasforgalmat. Ezért az április 15-től érvényes menetrendben összehangolják a két közlekedési ágazatot.

Németh Tamás, a Vértes Volán vezérigazgatója elmondta, a társaságnál a Kisbér–Tatabánya–Budapest vonalon szüntetnek meg egy-egy járatot, illetve a Tatabánya–Kecskemét közöttit állítják le kihasználatlanság miatt.

A Vértes Volán Zrt. kedden egy négy kocsiállásos, bővített megállóhely építését kezdte meg, amelyhez a város díjtalanul biztosított területet. A beruházást a 2012. július elsejétől megváltozó tatabányai menetrend tette szükségessé – tette hozzá a vezérigazgató. A létesítmény az Omega Pláza nevű üres bevásárlóközpont mögött épül meg, a jövőben a 10 700 négyzetméteres épületben helyezik el a megyei kormányhivatal szerveit.

Az átszállóközpont építése a Vértes Volán, Tata és Tatabánya összefogásával megvalósult beruházássorozat egyik eleme. A 320 millió forintos fejlesztés során az év végéig Tatán felújítják egy autóbusz-forduló épületét, valamint 108 autóbuszon és 52 buszmegállóban a járművek valós idejű mozgását mutató utastájékoztatási rendszert építenek ki. A fejlesztésekre 272 millió forintos pályázati támogatást nyert el a közlekedési vállalat.

A Vértes Volán Zrt. évente 14 millió kilométert teljesít, 267 autóbuszt tart üzemben és 17 millió utazást bonyolít le. Dolgozóinak száma 736, ebből 405 autóbusz-vezető.