Nem kell a konkurencia

WA, 2012. április 3., kedd 16:10, frissítve: kedd 16:17
Volán-társaságok Budapestre közlekedő távolsági járatainak csökkentésével körülbelül egymilliárd forinttal növekedhet az az összeg, amelyhez a teljesítmény alapján nyújtott finanszírozással a vasút hozzájuthat, amennyiben elszállítja az utasokat – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára kedden Tatabányán.
Korábban a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában Völner úgy nyilatkozott, nem kell vasútvonalat bezárni. Szerinte az évi tizenkétmilliárd forintos megtakarítást a közösségi közlekedésben így is el lehet érni. Az új közösségi közlekedési menetrend április 15-től lép életbe.

Március 22-én Brüsszelben, az uniós országok közlekedési minisztereinek tanácskozása után pedig azt mondta: a pénzügyi lehetőségeket figyelembe kell venni, amikor előírják az európai vasúti törzshálózat fejlesztésének szükséges paramétereit. Tájékoztatása szerint Magyarország módosító indítványt nyújtott be ahhoz a közös állásfoglaláshoz, amely a törzshálózat 2030-ig megvalósítandó, kötelező kiépítéséről és annak műszaki paramétereiről szól. A jelenlegi tervek szerint Magyarországon három törzshálózati folyosó is áthaladna: a Spanyolországtól az ukrán határig tartó mediterrán folyosó (a Ljubljana–Budapest–Záhony vonalon), a Hamburgtól Ciprusig húzódó folyosó (a Bécs/Pozsony–Budapest–Arad vonalon), valamint a Strasbourg–Duna folyosó.

Völner Pál a Vértes Volán átszállóközpontjának alapkőletételén elmondta, célszerűtlen állami támogatásból kétfajta, párhuzamos közlekedési formát fenntartani és olyan konkurenciát teremteni a vasútnak, amely elviszi az utasforgalmat. Ezért az április 15-től érvényes menetrendben összehangolják a két közlekedési ágazatot.

Németh Tamás, a Vértes Volán vezérigazgatója elmondta, a társaságnál a Kisbér–Tatabánya–Budapest vonalon szüntetnek meg egy-egy járatot, illetve a Tatabánya–Kecskemét közöttit állítják le kihasználatlanság miatt.

A Vértes Volán Zrt. kedden egy négy kocsiállásos, bővített megállóhely építését kezdte meg, amelyhez a város díjtalanul biztosított területet. A beruházást a 2012. július elsejétől megváltozó tatabányai menetrend tette szükségessé – tette hozzá a vezérigazgató. A létesítmény az Omega Pláza nevű üres bevásárlóközpont mögött épül meg, a jövőben a 10 700 négyzetméteres épületben helyezik el a megyei kormányhivatal szerveit.

Az átszállóközpont építése a Vértes Volán, Tata és Tatabánya összefogásával megvalósult beruházássorozat egyik eleme. A 320 millió forintos fejlesztés során az év végéig Tatán felújítják egy autóbusz-forduló épületét, valamint 108 autóbuszon és 52 buszmegállóban a járművek valós idejű mozgását mutató utastájékoztatási rendszert építenek ki. A fejlesztésekre 272 millió forintos pályázati támogatást nyert el a közlekedési vállalat.

A Vértes Volán Zrt. évente 14 millió kilométert teljesít, 267 autóbuszt tart üzemben és 17 millió utazást bonyolít le. Dolgozóinak száma 736, ebből 405 autóbusz-vezető.

Forrás: MTI
hirdetés
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés

Hozzászólások - 1 db

A hozzászólások mutatása