A vállalati autóflották károsanyag-kibocsátásának csökkentése és a racionálisabb, olcsóbb vezetési stílus elterjesztése érdekében közös projektet indított tavaly a WWF Magyarország és a Toyota Motor Hungary. A természetvédő szervezet tájékoztatása szerint a projekt során felmérést végeztek a nagyvállalatok, illetve a kis- és középvállalatok autóhasználattal kapcsolatos döntéseiről.

A nagyvállalatok 62 százaléka szerint a környezeti problémák közül kiemelten fontos az éghajlatváltozás, és szintén 62 százalékuk tesz is bizonyos intézkedéseket az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséért, viszont csupán mintegy 30 százalékuk méri a kibocsátásait – olvasható a közleményben.

A felmérésből a WWF Magyarország szerint az is kiderül, hogy a vállalatok számára nem egyértelmű az üzemanyag-fogyasztás és az üvegházhatású gázok kibocsátása közti összefüggés. Még az üzemanyag-fogyasztást kiemelten fontosnak tartó vállalatok között is alig találtak belső ösztönző rendszert, vagy bármilyen szabályozást, belső útmutatást az autóhasználatra vonatkozóan.

A vizsgált kis- és közepes vállalatoknak – saját bevallásuk szerint – 91 százaléka tesz lépéseket környezete megóvásáért, ám konkrétumként leginkább az amúgy is kötelező intézkedéseket említették. A kibocsátás- és energiacsökkentési célokat a kis- és közepes vállalatok 54 százaléka kifejezetten az autóhasználathoz köti, de fő motivációjuk a költségmegtakarítás, nem a környezeti teljesítmény javítása. Az autók környezettudatos használatának elősegítésére 15 százalékuk alkalmaz belső pénzügyi vagy egyéb ösztönzőket, 11 százalékuk pedig oktatással segíti elő a takarékos vezetést – közölte a WWF.

A természetvédő szervezet felhívta a figyelmet arra is: a valts.wwf.hu weboldalon teljes körűen körbejárják a zöld autózás témakörét az autóvásárlástól egészen a jármű roncstelepre kerüléséig. Az érdeklődők itt olyan adatokat, információkat, tippeket találnak, amelyek segítségével havi több ezer forintot is spórolhatnak az autótulajdonosok.