Oszkónak nem lett volna szabad belépnie az igazgatóságba

TK, 2012. május 9., szerda 17:40
Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos szerint Oszkó Péternek már korábban le kellett volna mondania igazgatósági tagságáról a Wizz Airben.

A kormánybiztos ezt a Budapesti Corvinus Egyetemen tartott előadása előtt mondta szerdán újságíróknak. Budai Gyula szerint „Oszkó Péternek mint volt pénzügyminiszternek nem lett volna szabad belépnie a Wizz Air igazgatóságába, és nem lett volna szabad részvényesként ott szerepelnie”.

Oszkó Péter szerdán jelentette be lemondását a Wizz Airben meglévő igazgatósági tagságáról, egyúttal kommunikációs bakinak nevezte, hogy a tagsága nem volt köztudomású. Emiatt szerinte számos „buta és érdemtelen vád” érte, holott pénzügyminiszterként 100 százalékban a Malév érdekeit védte. Blogjában azt is jelezte, hogy „sosem volt jelentősebb, pláne nem tulajdonosi” kötődése a társasághoz. Bővebben>>>

A volt pénzügyminiszternek már akkor le kellett volna mondania igazgatósági tagságáról, amikor az nyilvánosságra került, és nem akkor, amikor a Wizz Air már a repülési jogok jelentős részét megszerezte – vélekedett Budai Gyula.

A kezdeményezésére létrejött, a Malév és a Budapest Airport privatizációjának, valamint a légitársaság visszaállamosításának körülményeit vizsgáló parlamenti bizottság munkája kapcsán Budai Gyula kifejtette: az alapprobléma továbbra is változatlan, vagyis a Malév csődhelyzetét a 2007-es privatizáció és a 2010 februári visszaállamosítás alapozta meg. Bővebben>>>

Azt ugyanakkor, hogy a 2010-ben hivatalba lépő kormány milyen intézkedéseket tett a Malév működőképességének megtartására, nem a vizsgálóbizottság feladata áttekinteni – mondta. A kormánybiztos felhívta a figyelmet arra, hogy amikor az Európai Bizottság idén döntött arról, hogy a Malévnek mekkora összeget kell visszafizetnie a magyar állam részére, akkor egyértelműen a 2007 és 2010 közötti állami támogatás visszafizetésére kötelezte a légitársaságot.

Budai Gyula elmondta: a vizsgálóbizottság alelnöke az a Veres János, aki pénzügyminiszterként lényegében felügyelte a privatizációt, „és innentől kezdve érdekes, hogy őt a bizottság milyen minőségében fogja meghallgatni”. Veres János meghallgatása elkerülhetetlen ebben a kérdésben – hangsúlyozta a kormánybiztos.

A bizottságnak konkrétan meg kell neveznie azokat, akik „tevőlegesen is részt vettek abban, hogy a magyar légitársaság csődbe ment”.

Elmondta: az általa a vizsgálóbizottságnak átadott több 100 oldalas vizsgálati jelentésből világosan látszik, hogy olyan kormányzati döntések születtek 2007-ben és 2010-ben, amelyek egyértelműen a Malév csődjéhez (Bővebben>>>) vezettek. Emlékeztetett arra, hogy a Központi Nyomozó Főügyészség is nyomoz az ügyben.

Budai Gyula jelezte: tiszteletben tartja a vizsgálóbizottság azon döntését, hogy a 2010-es esztendőre is kiterjesztik a vizsgálódást, de úgy vélekedett, hogy „nagy meglepetések nem fogják érni a bizottságot. A jelenlegi kormány próbálta fenntartani a Malév működőképességét.”

Forrás: MTI
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 04:45
  2. 00:01
  3. 23:10
  4. 22:43
  5. 22:29
  6. 22:22
  7. 21:50
  8. 21:33
  9. 21:30
  10. 21:30
  11. 21:11
  12. 21:06
  13. 20:49
  14. 20:34
  15. 20:30
  16. 20:25
  17. 20:20
  18. 20:10
  19. 20:05
  20. 20:03
  21. 19:55
  22. 19:51
  23. 19:40
  24. 19:37
  25. 19:29
  26. 19:19
  27. 19:00
  28. 18:55
  29. 18:30
  30. 18:19
  31. 17:55
  32. 17:50
  33. 17:46
  34. 17:45
  35. 17:37
  36. 17:24
  37. 17:15
  38. 17:05
  39. 17:01
  40. 17:00
  41. 16:37
  42. 16:28
  43. 16:16
  44. 16:00
  45. 15:49
  46. 15:48
  47. 15:48
  48. 15:37
  49. 15:24
  50. 15:22
  51. 15:15
  52. 15:14
  53. 15:08
  54. 15:02
  55. 15:00
  56. 14:54
  57. 14:35
  58. 14:20
  59. 14:10
  60. 14:09
  61. 14:04
  62. 13:58
  63. 13:45
  64. 13:45
  65. 13:43
  66. 13:36
  67. 13:34
  68. 13:17
  69. 13:13
  70. 13:04
  71. 12:50
  72. 12:29
  73. 12:09
  74. 12:05
  75. 11:52
  76. 11:51
  77. 11:39
  78. 11:38
  79. 11:34
  80. 11:27
  81. 11:16
  82. 11:14
  83. 11:05
  84. 10:58
  85. 10:54
  86. 10:33
  87. 10:32
  88. 10:17
  89. 10:16
  90. 10:07
  91. 09:55
  92. 09:33
  93. 09:25
  94. 09:16
  95. 09:11
  96. 08:49
  97. 08:29
  98. 08:19
  99. 08:06
  100. 08:06
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása