Európa legnagyobb diszkont-légitársasága az előző évhez képest 5 százalékkal több, 75,8 millió utast szállított, de árbevétele 21 százalékkal 4,39 milliárd euróra nőtt a jegyek átlagárának emelkedése következtében. A társaság ugyanakkor figyelmeztet: a romló európai gazdasági helyzet és a makacsul magas üzemanyagárak miatt a folyó üzleti évben – 1999 óta először – várhatóan 20 százalékkal csökken a nyereség.

A folyó üzleti évben a számítások szerint 320 millió euróval nőnek az üzemanyagköltségek, és ezt nem lehet teljes mértékben érvényesíteni a jegyárakban, mert ez az utasszám erőteljes visszaeséséhez vezetne – írja a cég éves jelentésében. A Ryanair a múlt évben 16 százalékkal emelte a jegyárakat.

Elégedett az eddigi magyarországi forgalommal és foglalással a Ryanair diszkont-légitársaság vezérigazgatója, Michael O’Leary.