Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos korábban azt mondta: a Volánbusz az iskolapéldája annak, hogyan lehet egy jól működő, 100 százalékos állami tulajdonban lévő céget tönkretenni.

Ismert, Vereczkey Zoltán február 17-én a Nemzeti Nyomozó Irodánál feljelentést tett, miután a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. igazgatósága megtárgyalta a Volánbusz Zrt. 2002 és 2010 közötti működéséről és gazdálkodásáról készített jelentést. Vereczkey a Volánbusznál végzett vizsgálat vezetője és a vizsgálat alatt a zrt. igazgatósági tagja volt.

Távozhat posztjáról Mészáros László, a Volánbusz vezérigazgatója, legalábbis erre utal egy levél, amelyet a munkatársainak írt. Az Iho.hu közlekedési szakportál egyik fórumában közzétett írásban ez áll: „A mai nappal kezdeményezem a munkaviszonyom közös megegyezéssel történő megszüntetését. Döntésem indoka, hogy a közösségi közlekedés átalakításának koncepciója, amelynek végrehajtására annak idején szerződtem, olyannyira megváltozott, hogy az már biztosan egy másik személyt kíván.”

A Magyar Nemzet kérdésére Mészáros László felmerült távozását a szakminisztérium sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta. Mészáros Lászlót 2011 márciusában nevezték ki a Volánbusz Zrt. élére. A cég előző vezetése meglehetősen nehéz helyzetet hagyott hátra: a főváros agglomerációjának közlekedését kiszolgáló járatok harmada ekkorra már alvállalkozók kezébe került.

Tavaly novemberben sajtóhírek szerint vészhelyzet alakult ki a cégnél. Félő volt, hogy az alvállalkozókkal folytatott elszámolási vita több járat leállásához vezet majd, Mészáros László neve pedig szóba került, mint a tervezett nemzeti közlekedési holding, illetve az egyetlen cégbe szervezett Volán-csoport majdani vezetője. A napokban derült ki, hogy ezek a tervek nem valósulnak meg. A holdingkoncepció változásának következtében távozhat egyébként Szarvas Ferenc, a MÁV elnök-vezérigazgatója is.