A világ legnagyobb autópiacán májusban 1,61 millió új gépkocsi talált gazdára. Az első öt havi értékesítés meghaladta a 8 millió darabot, ami 1,7 százalékos emelkedés 2011 első öt hónapjához képest.

A személyautók eladása az első öt hónapban 5,48 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a haszongépjárműveké 10,31 százalékkal csökkent. Megfigyelők szerint a piac stabilizálódik, még ha az értékesítés növekedésének tendenciáját az alacsony bázisszámok is magyarázzák. Az egy évvel korábbi állapotot ugyanis nagyban befolyásolta a március közepi cunami Japánban, ami visszavetette a szigetország autógyártását.

Szakmai körökben elterjedt, hogy Kína újabb intézkedéscsomaggal igyekszik ösztönözni az új és energiatakarékos autók vásárlását. Ez – a már jól bevált módon – lökést adna a gazdasági növekedésnek, amely az első negyedévben közel három év legalacsonyabb szintjére, 8,1 százalékra süllyedt. Egyes szakértők viszont úgy gondolják, a korábbi válságperiódusban alkalmazott serkentő intézkedések jelentős többletkapacitás kialakulásához vezetnének.

A járműgyártás májusban szerény mértékben járult hozzá az ipari termelés 9,6 százalékos éves bővüléséhez. A szakmai statisztikák szerint az eladások haszonélvezői elsősorban nem a kínai autógyárak voltak, hanem a külföldi márkák. A General Motors és vegyes vállalatai májusban 231 183 autót adtak el, 21 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Ford Motor Company személyautó-üzletága 23 százalékos bővülést könyvelt el egy év alatt, ami 34 550 gépkocsi eladását jelentette, a személyautók és a haszongépjárművek együttes eladásai 8 százalékos növekedést mutattak ugyanebben az időszakban.