A hónap elejétől kinevezett kormánybiztos emlékeztetett arra, hogy 2009-ben a Bajnai-kormány az IMF-hitelszerződésben egyedül nevesített kötelezettségként 80 milliárd forint szűkítést vállalt a közösségi közlekedés területén, és ezt a 2010-es költségvetésben érvényesítették is. Ehhez képest kell további takarékossági intézkedéseket hozni. Végre kell hajtani a párhuzamos közlekedés megszüntetését, a menetrend ésszerűsítését, de a végtelenségig nem lehet kifeszíteni a közlekedést – tette hozzá.

Hangsúlyozta: a közlekedésben több mint 40 fajta kedvezmény jogcím van érvényben, tíz utasból egy vesz teljes árú menetjegyet, a többi kilencnek valamilyen kedvezménye van. Az utazási kedvezmények évről évre növekvő mértékben, az idén mintegy 110 milliárd forinttal terhelik a költségvetést. „Ezt így nem lehet hagyni, meg kell kezdeni a kedvezmények felülvizsgálatát, figyelembe véve a társadalom egyes csoportjainak teherbíró képességét, és kölcsönös türelmet kell tanúsítani" – mondta a kormánybiztos.

Az e-útdíjról szólva Fónagy János határozottan cáfolta, hogy 200 milliárd forintba kerülne a rendszer kiépítése, szerinte ez több 10 milliárd forintba kerülhet. A költségvetés a használat arányos elektronikus útdíj bevezetésétől jelentős bevételt vár, elsősorban a tranzitforgalomban részt vevő kamionok befizetéséből, amelyek most Magyarországon Európa legolcsóbb tarifája mellett zúdulnak át az országon – tette hozzá a kormánybiztos.