Még 2010 márciusában döntött úgy a kormány, hogy az MFB Zrt. 50 milliárd forint összegben vegyen fel euróhitelt, vagy bocsásson ki kötvényt. A forrás a közösségi közlekedés fejlesztésére fordítható, és a pénzügyminiszter árfolyam-fedezeti megállapodást köt az MFB-vel a teljes 50 milliárd forintra.

Az akkori kormányhatározat az 50 milliárd felvételét 2010-re irányozta elő, de távlatilag legalább 100 milliárd forintot tartalmazott a fejlesztési program. A mostani újabb 50 milliárd forintos hitelfelvétel tehát a korábbi folytatása. A futamidő – amelyre az árfolyam-fedezeti megállapodás vonatkozik – 17 év, és a csütörtöki MNB forint–euró árfolyammal számolt devizaösszegre vonatkozik.

Az új kormányhatározat hatályon kívül helyezi az előző határozatnak azt a pontját, miszerint a Közösségi Közlekedésfejlesztési Hitelprogramból folyósított refinanszírozási kölcsönnél az MFB refinanszírozási kamata nem haladhatja meg a 3 havi EURIBOR, plusz legfeljebb 2 százalék/év mértéket. Hasonlóképpen megszűnik az a rendelkezés is, hogy a hitelintézet által alkalmazható kamatfelár legfeljebb évi 4 százalék lehet.