A Volkswagen konszernhez a VW márka mellett így már az Audi, a Skoda, a Seat, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a MAN és Scania nehéztehergépjármű-gyártók, a VW Nutzfahrzeuge hasznongépjármű-gyártó, az olasz Ducati motorkerékpár-gyártó vállalat, valamint a Porsche tartozik.

A VW haszongépjármű-gyártó érdekeltsége furgonok, kisáruszállítók és pick-up modellek gyártására összpontosít. Az autóbuszokat és nehéz-tehergépjárműveket pedig a svéd Scania, valamint a bajorországi MAN állítja elő.

A Volkswagen alkalmazottainak száma 2011-ben globálisan elérte a félmilliót. Az értékesítési árbevétel az előző évihez képest mintegy negyedével, 159,3 milliárd euróra emelkedett, az üzleti eredmény pedig az előző évi 7,1 milliárd euróról 11,3 milliárdra emelkedett.

A Volkswagen konszern 2011-ben 8,3 millió járművet állított elő, amivel akkor a világ második legnagyobb autógyárának rangját érdemelte ki a 9 milliós értékesítési számmal vezető General Motors mögött. Az idei első félévben azonban már a tavaly márciusi természeti katasztrófa által okozott károkat gyors ütemben helyreállító Toyota rukkolt elő az első helyre. A Volkswagen 2018-ra tűzte ki célul a világelsőség megszerzését, ez azonban elemzői becslések szerint akár 2015-re is sikerülhet neki.

A Volkswagennek a Porsche AG megvásárlásával sikerült kibújnia a 2008–2009-ben a Porsche holding és a Volkswagen között kirobbant „iszapbirkózás” jogi következményei alól. Akkor a Porsche holding tett kísérletet a Volkswagen megszerzésére, amit a wolfsburgiak sikerrel visszavertek. A befektetők megtévesztésének vádjával indult jogi eljárás terheit kizárólag a Porsche holding, a PSE viseli. Az akvizíció adózási vonzatai azonban még nyitott kérdésnek számítanak.