„Ez egy olyan javaslat, ami ha már az asztalon lesz, akkor tényleg meg kell vizsgálni” – mondta hétfőn Georg Streiter helyettes kormányszóvivő. A közlekedési minisztérium már korábban utalt arra, hogy vizsgálják a kérdést.

A tárca szóvivőjének hétfői nyilatkozata szerint azt is meg kell vizsgálni, miként lehet a német autósok terheit enyhíteni, például a gépkocsiadón keresztül. Így az autópályadíj elsősorban a külföldi autósok terheit növelné. Mindamellett a szóvivő szerint konkrét tervek egyelőre még nincsenek.

Németországban augusztus 1-jén lépett életbe az új úthasználati rendszer a tehergépkocsik számára. Ennek értelmében a mintegy 13 ezer kilométert kitevő autópályák mellett a kétszer kétsávos autóutakon is díjat kell fizetniük a 12 tonna össztömeg feletti tehergépjárműveknek. Ez 1135 kilométert jelent olyan utakon, amelyeket autópályaszerűen építettek ki, és amelyek a szövetségi autópálya-hálózathoz csatlakoznak.

Az autóutak használatára nem lesz külön tarifa, az autópályákhoz hasonlóan itt is a megtett kilométerek alapján számítják ki a díjat, átlagosan 17 eurócentet kilométerenként.