Váltana a magyar munkavállalók többsége

NT, 2012. április 29., 09:07, frissítve: 11:24
A munkavállalók több mint 60 százaléka egy éven belül állást szeretne váltani a Kelly Services munkaerő-piaci szolgáltató éves felmérésében megkérdezett több mint 8000 magyar dolgozó közül.

A Kelly Services 2012 elején készített felmérésében 30 ország csaknem 170 000 dolgozója vett részt, köztük mintegy 8500 magyar munkavállaló. A felmérés azt vizsgálta, milyen tényezők alapján értékelik a munkavállalók a potenciális munkáltatókat, kiknek a véleményét veszik figyelembe a karrierválasztásban, illetve mennyire használják a közösségi médiát munkahellyel kapcsolatos döntéseik meghozatalánál.

Az MTI-hez eljuttatott magyar eredményekből kiderül, hogy a 19 és 30 év közötti munkavállalók 58 százaléka szeretne munkahelyet váltani, a 31–48 évesek körében 64, a 49 és 66 évesek között pedig 61 százalék ez az arány.

A közlemény idézi Jónás Anikót, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatóját, aki szerint a munkavállalók korábban „soha nem látott mértékű gazdasági zűrzavart” tapasztalnak maguk körül, és ennek eredményeként jövőbeni karrier célkitűzéseiket illetően is elbizonytalanodnak.

Ha a munkaadók nem képesek tartalmas munkát és folyamatos növekedési, fejlődési lehetőséget kínálni, számos munkavállaló érezheti úgy, hogy azzal szolgálja legjobban saját érdekeit, ha karrierjét illetően egyfajta folyamatos mozgásban marad – vélekedett a szakértő.

A megkérdezett magyar munkavállalók fele jól érzi magát a munkahelyén, de csak 42 százalékuk érzi úgy, hogy elismerik munkáját.

A válaszadók kevesebb, mint fele (48 százalék) vallja, hogy jelenlegi munkája „tartalmas és valódi értelemmel bír” a számára. A válaszadók 61 százaléka számára az adja meg leginkább egy munka értelmét, tartalmát, ha lehetősége van rá, hogy „kiemelkedő teljesítményt nyújtson illetve fejlődjön” a szakterületén.

Arra a kérdésre, hogy mely tényező befolyásolná leginkább a döntésüket egy állásajánlat elfogadásánál továbbra is a jövedelem vagy a juttatási csomag áll az első helyen 35 százalékkal, de egyre fontosabb a munka és magánélet közti egyensúly megteremtése is a munkavállalók számára (31 százalék), valamint a személyes fejlődés és előrelépési lehetőségek is meghatározóak (24 százalék) a karrierdöntések során.

A résztvevők majdnem fele (46 százalék) használja a közösségi média eszközeit munkahelyválasztással, karrierrel kapcsolatos döntései során.

Forrás: MTI
hirdetés
hirdetés
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 21:32
  2. 21:25
  3. 21:23
  4. 21:22
  5. 20:58
  6. 20:42
  7. 20:42
  8. 20:30
  9. 20:25
  10. 20:23
  11. 20:21
  12. 20:20
  13. 20:15
  14. 20:12
  15. 20:12
  16. 20:05
  17. 20:02
  18. 20:00
  19. 19:58
  20. 19:58
  21. 19:58
  22. 19:40
  23. 19:38
  24. 19:35
  25. 19:30
  26. 19:27
  27. 19:25
  28. 19:20
  29. 19:20
  30. 19:15
  31. 19:14
  32. 19:13
  33. 19:05
  34. 19:00
  35. 18:53
  36. 18:51
  37. 18:45
  38. 18:31
  39. 18:30
  40. 18:18
  41. 18:05
  42. 18:05
  43. 18:02
  44. 18:00
  45. 17:59
  46. 17:55
  47. 17:50
  48. 17:39
  49. 17:36
  50. 17:32
hirdetés