Váltana a magyar munkavállalók többsége

NT, 2012. április 29., 09:07, frissítve: 11:24
A munkavállalók több mint 60 százaléka egy éven belül állást szeretne váltani a Kelly Services munkaerő-piaci szolgáltató éves felmérésében megkérdezett több mint 8000 magyar dolgozó közül.

A Kelly Services 2012 elején készített felmérésében 30 ország csaknem 170 000 dolgozója vett részt, köztük mintegy 8500 magyar munkavállaló. A felmérés azt vizsgálta, milyen tényezők alapján értékelik a munkavállalók a potenciális munkáltatókat, kiknek a véleményét veszik figyelembe a karrierválasztásban, illetve mennyire használják a közösségi médiát munkahellyel kapcsolatos döntéseik meghozatalánál.

Az MTI-hez eljuttatott magyar eredményekből kiderül, hogy a 19 és 30 év közötti munkavállalók 58 százaléka szeretne munkahelyet váltani, a 31–48 évesek körében 64, a 49 és 66 évesek között pedig 61 százalék ez az arány.

A közlemény idézi Jónás Anikót, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatóját, aki szerint a munkavállalók korábban „soha nem látott mértékű gazdasági zűrzavart” tapasztalnak maguk körül, és ennek eredményeként jövőbeni karrier célkitűzéseiket illetően is elbizonytalanodnak.

Ha a munkaadók nem képesek tartalmas munkát és folyamatos növekedési, fejlődési lehetőséget kínálni, számos munkavállaló érezheti úgy, hogy azzal szolgálja legjobban saját érdekeit, ha karrierjét illetően egyfajta folyamatos mozgásban marad – vélekedett a szakértő.

A megkérdezett magyar munkavállalók fele jól érzi magát a munkahelyén, de csak 42 százalékuk érzi úgy, hogy elismerik munkáját.

A válaszadók kevesebb, mint fele (48 százalék) vallja, hogy jelenlegi munkája „tartalmas és valódi értelemmel bír” a számára. A válaszadók 61 százaléka számára az adja meg leginkább egy munka értelmét, tartalmát, ha lehetősége van rá, hogy „kiemelkedő teljesítményt nyújtson illetve fejlődjön” a szakterületén.

Arra a kérdésre, hogy mely tényező befolyásolná leginkább a döntésüket egy állásajánlat elfogadásánál továbbra is a jövedelem vagy a juttatási csomag áll az első helyen 35 százalékkal, de egyre fontosabb a munka és magánélet közti egyensúly megteremtése is a munkavállalók számára (31 százalék), valamint a személyes fejlődés és előrelépési lehetőségek is meghatározóak (24 százalék) a karrierdöntések során.

A résztvevők majdnem fele (46 százalék) használja a közösségi média eszközeit munkahelyválasztással, karrierrel kapcsolatos döntései során.

Forrás: MTI
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 05:33
  2. 05:30
  3. 04:45
  4. 00:01
  5. 23:42
  6. 23:33
  7. 23:10
  8. 23:01
  9. 22:48
  10. 22:30
  11. 22:14
  12. 22:04
  13. 21:57
  14. 21:41
  15. 21:22
  16. 21:07
  17. 21:00
  18. 20:50
  19. 20:49
  20. 20:46
  21. 20:33
  22. 20:30
  23. 20:20
  24. 20:19
  25. 20:15
  26. 20:11
  27. 20:08
  28. 20:06
  29. 20:03
  30. 20:03
  31. 19:59
  32. 19:58
  33. 19:56
  34. 19:55
  35. 19:46
  36. 19:37
  37. 19:34
  38. 19:20
  39. 19:10
  40. 19:08
  41. 18:55
  42. 18:50
  43. 18:46
  44. 18:32
  45. 18:30
  46. 18:30
  47. 18:20
  48. 18:07
  49. 17:55
  50. 17:53
hirdetés