A délnyugat-franciaországi Soule baszk tartomány Mauléon-Licharre települése szívében egy óriási hangárban vagy tízen szorgoskodnak: vasalnak, ragasztanak, szabnak a jutatalpú könnyű nyári vászonlábbelihez.

A vászonvégek a márka, az Art of Soule modern jellegéről tanúskodnak. Gyártanak itt klasszikus, csíkos, tarka, Liberty- vagy Sex Pistols-stílusú cipőket. A jelentős raktárkészlet szerint a cég bővelkedik megrendelésekben.
Az üzlet két gyermekkori baráté, a 36 éves Mathieu Labat-é és a 37 éves Julien Maisonnave-é. Mindketten Bordeaux-ban diplomáztak, egyikük politikatudományokból, a másikuk jogból. Miután megjárták a sport és a bankok világát, visszatértek baszk gyökereikhez, a Spanyolországban és Franciaországban egyaránt népszerű lábbelihez, némi fantáziát fektetve a termékbe.

Öt éve még Biarritz, Hendaye és Guéthary piacain árulták a termékeiket, majd egy 2011-es firenzei konfekciós szalonon találkoztak egy ázsiai forgalmazóval, „aki rendkívülinek találta a terméket”. Az ázsiai forgalmazó a francia hírügynökségnek elmondta: vevőkörük hajlandó többet fizetni a vászoncipőért, ha Franciaországban készült. Az üzletkötést követően az Art of Soule márka ma már Hongkongban, Japánban és Tajvanon is kapható, akár 80 eurót (23 ezer forintot) is elkérnek párjáért.

2012-ben Labat és Maisonnave 50 ezer párat gyártott, 65 százalékukat exportra. Egyetlen év alatt betörtek az ázsiai piacra, ottani eladásaik a nulláról az export 20 százalékára emelkedtek. A szövet Spanyolországból, a juta Ázsiából érkezik, de a helyi know-how továbbra is egyedi. A márka alapítói, akiknek az éves forgalma öt év alatt 35 ezerről 600 ezer euróra (10 millióról 172 millió forintra) emelkedett, saját üzlet nyitásáról álmodnak Tokióban és Hongkongban, emellett más beszállítókat is meg akarnak menteni a térségben, közöttük egy baszk sapkagyártót és egy bőrdíszművest.