Az Audi-bővítéssel eldőlt, hogy Magyarország, Győr és a magyar autógyártás a jövőhöz tartozik. Németország újból megtalált közép-európai helye szintén a jövő záloga –  jelentette ki a miniszter.

Megjegyezte: 2008 után eldőlt, hogy mindenki veszít, aki elveszti az iparát, és mindenki nyer, akinél az ipar épül. Az Audi győri gyárbővítésének sikerét az biztosítja, hogy „egyértelműen a világszínvonal csúcsát képviselő” üzem épül itt – hangoztatta a beruházás pénteki bokrétaünnepségén Frank Dreves, az Audi AG termelésért felelős igazgatótanácsi tagja. „A minőség, a bizakodás és a szigorú következetesség nélkül, amit itt, Győrben biztosítanak, nem lenne elképzelhető” mindez – tette hozzá.

Megjegyezte: más üzemekkel együtt a gyárra jelentős szerep hárul az Audi 2020-ra kitűzött céljainak megvalósításában. „Az építési munkálatok kiváló ütemben haladnak. Meg vagyunk róla győződve, hogy a járműgyárat a tervek szerint határidőre felépítjük” – mondta az eseményen Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója.

Matolcsy: A magyar autógyártás a jövőhöz tartozik
Matolcsy: A magyar autógyártás a jövőhöz tartozik

Hangsúlyozta: teljesítményük öt pillére a tisztelet minden munkás teljesítménye iránt, a döntéshozatalokban megmutatkozó bátorság, a csapatjáték, a döntések melletti elkötelezettség, valamint a munka és a termékek iránti szenvedély.

Ulrich Minke, a társaság járműgyártásért felelős ügyvezetője egyebek mellett arról beszélt: a munkálatok 75 százalékát magyar cégek végezték, ami jól mutatja, hogy az itteni építőipar versenyképes, az Audi pedig bízik a magyar gazdaságban.

Szólt arról is: tavaly óta veszik fel az embereket a 2100 fős létszámbővítés keretében; eddig 9 millió eurót „fektetett munkatársakba” a bővítés során a cég, amely saját képzési központjában ezer embernek mintegy 100 ezer órányi oktatást tartottak.