A harmincas évei végét taposó Mayer az ötödik újonnan kinevezett Yahoo-elnök az elmúlt négy év során. Az eddig a Google „20. emberének” számító asszony (vagyis huszadikként csatlakozott 1999-ben a Google-hoz) kiemelt szerepet játszott a cég számos termékének – többek között a Google Maps – fejlesztésében. Azt, hogy éppen rá esett a Yahoo választása, többen úgy értelmezik, a nagy múltú, de egy ideje kétség kívül teret vesztő óriáscég a jövőben kiemelt hangsúlyt kíván fektetni a termékfejlesztésre, és még inkább a felhasználóbarát arcát igyekszik majd kidomborítani.

Marissa Mayer

Fotó: Europress/AFP


Mayer egyik kiemelt feladata a hírek szerint egyrészt az internethasználók érdeklődésének visszaszerzése lesz – beleértve azokat is, akik áttértek a Google-ra a webes keresgélés során, másrészt azon kell majd dolgoznia, hogy ismét a Yahoo-ra irányítsa a hirdetők figyelmét, akik egy ideje – főként a közösségi média látványos felfutásának hatására – elfordultak a hagyományos portáloktól. A cég útkeresését jelzi, hogy Mayer előtt sűrűn került sor cserére az élen, elődje, Scott Thompson, például 2012 januárjától töltötte be ezt a pozíciót, és májusban mondott le egy meglehetősen kínos eset hatására – hamis adatokat adott meg a végzettségével kapcsolatban. Mayerra tehát nagy nyomás nehezedik. A Bloomberg idézte ezzel kapcsolatban Herman Leung elemzőt, aki szerint hiába nagy név Mayer, a befektetők már szkeptikusak, és leginkább arra kíváncsiak, hogy vajon meddig bírja majd ki a cég élén.

Fotó: Europress/AFP


A Yahoo az informatika világában szinte szokványosnak számító forgatókönyv szerint hobbiként indult útjára 1994-ben, és sokáig nemcsak úttörőnek, hanem meghatározónak is bizonyult az internetes kommunikáció területén. A cég neve rövidítés (Yet Another Hierarchical Officious Oracle), de az alapítók, vagyis David Filo and Jerry Yang elmondása szerint elsősorban a szó általános jelentése (durva, műveletlen, faragatlan) miatt esett rá a választásuk. Befektetői segítséggel 1995-ben alapították meg a Yahoo! nevű céget (1994-ben már volt olyan nap, amikor egymillió látogató kereste fel az oldalt). A cég nevéhez kötődik az egyik első online katalógus kifejlesztése is. A Yahoo jelenleg 345 millió egyedi felhasználót szolgál ki havonta világszerte.