Kezdjük azzal, hogy véglegessé vált a 2012-es idény mezőnye, miután az indiai Narain Karthikeyan aláírt a Hispaniához. A jó nevű pilóta tavaly már versenyzett egy fél szezont a HRT-nél, de jelentősebb eredményt nem ért el – illetve háromszor volt 17., de ez sokat nem nyom a latba. De a HRT sem volt acélosabb: a spanyol kiscsapatnak volt egy 13. helye is Vitantonio Liuzzi révén, de ezt leszámítva a Hispania a Virginnel küzdött az utolsó helyek elkerüléséért.

A HRT bejelentését némileg elnyomta a hír, hogy a Ferrari bemutatta az idei évre fejlesztett F12-esét. Az erős havazás miatt rendhagyó módon, az interneten mutatta be az olasz csapat a tűzpiros gépet. A maranellói alakulat csütörtökön döntött a netes verzió mellett.

A Scuderia a hagyományaihoz képest pocsék szezont produkált tavaly: a konstruktőrök közt 275 ponttal kikapott a Red Bulltól, de még az örök rivális McLaren is elpáholta az olaszokat 122 egységgel. A Ferrari mindössze egyetlen versenyt tudott megnyerni 2011-ben – Fernando Alonso révén Silverstone-ban. A kétszeres spanyol világbajnok mindössze negyedik lett az összetettben, míg brazil csapattársa, Felipe Massa hatodikként zárta az idényt.

Láttunk már szebb Ferrarit…

Azzal, hogy az idei szabálymódosítások értelmében kötöttebb a kocsik orrkúpjának kialakítása, némileg ormótlannak tűnnek ezek a járgányok. Legalábbis a Caterham és a Force India (képek lejjebb, a galériában) – mely szintén pénteken mutatta be idei kocsijait – után a Ferrari is lépcsős orrkúppal próbálkozik 2012-ben. Ezekhez a taligákhoz képest a McLaren kifinomult vonalai tényleg szépnek tűnnek.

A Ferrari 2012-es versenyautója
A Ferrari 2012-es versenyautója
Fotó: Reuters


Azt, hogy ez a Ferrari nem szép, még az olaszok is elismerték. Hogy gyors-e, az majd a jövő heti jerezi teszteken kiderül. Mindenesetre a Ferrari csapatfőnöke sok konkrétumot nem árult el pénteken. „Az autó tervezésénél sok nehéz döntést kellett meghoznunk, de minden változtatás azt jelképezi, hogy előre nézünk. Minden téren nagyon sok új dolgot építettünk bele az autóba” – mondta Stefano Domenicalli.

Alonso – egyelőre – pozitívan látja 2012-t, de a spanyol szerint lesz még meló az új géppel. „Optimistán és magabiztosan várjuk az évet. Még rengeteg munka van előttünk, mindenképpen kiegyensúlyozott, motivált és egységes teljesítményre van szükségünk ahhoz, hogy elérjük a céljainkat” – mondta a világbajnok pilóta. „Csak akkor leszek boldog, ha látom, hogy versenyképesek leszünk ezzel az autóval. Sok az elvárás velünk szemben, s ezt helyén kell kezelnünk” – tette hozzá Domenicalli.

„Az F2012-es tervezésénél nem sok dolgot vettünk át a korábbi autóinkról. Valójában a teljes autót átépítettük” – mondta Nikolas Tombazis, a Ferrari főtervezője. „Az elmúlt években kiábrándító eredményeket értünk el, így elemeznünk kellett az okokat. Alapjaiban változtattuk meg a projekt filozófiáját. Túl konzervatív volt a hozzáállásunk, ezért az idén sokkal agresszívabbak leszünk” – tette hozzá Tombazis.