Miközben a magyar filmek sosem látott, alacsony nézettsége a téma napok óta az év végi statisztikák böngészésekor, a Magyar Nemzeti Filmalap (MNF) éppen a legneuralgikusabbnak tartott forgatókönyvírás jobbítására szervez november óta úgynevezett Filmíró Napokat. Első alkalommal a televíziós sorozatírásról volt szó, a soros, december 13-i rendezvényen pedig a magyar játékfilmes forgatókönyvírás volt terítéken.

Az idén alakult MNF pályáztatási folyamatában a forgatókönyvnek szentelik a legnagyobb figyelmet, ez alapján születnek a döntések a filmtervek támogatásáról. Hogyan alakul a megváltozott filmtámogatási rendszerben a forgatókönyv szerepe? Milyen szempontok szerint választja ki az MNF a könyveket, treatmenteket és szinopszisokat, és mi a fejlesztés menete? Jobbak lesznek-e a forgatókönyvek, és jobbak lesznek-e a filmek? Megmarad-e a magyar film sokszínűsége? Milyen történetekre van ma szükség Magyarországon? – ezekre a kérdésekre keresik a válaszokat a részvevők, Divinyi Réka, az MNF forgatókönyv-fejlesztési igazgatója; Havas Ágnes, az MNF vezérigazgatója; Hegedűs Bálint, az MNF forgatókönyv-fejlesztője; Németh Gábor, író-forgatókönyvíró, az SZFE forgatókönyvíró szakának művésztanára; Tasnádi István, forgatókönyvíró-drámaíró és Zomborácz Virág forgatókönyvíró.