pion
pion

Horváth Kristóf Színész Bob

bálnanapozó

a bálnanapozóban nyers a báli hangulat
itt a lét a tét, életre halálra játszanak
zsákbamacskát, hátha van talán
halál utáni lét
körbe értem bálna voltam
most moszat szeretnék lenni

újra még nem volt elég
még két menet se túl sok
egy újabb ember életért
én meg egy kört leúszok
és ha Isten mégis megbocsát
próbálkozásom tudva
max körbe értem s átölel
a fényes arcú Buddha

a bálnanapozóban nyers a báli hangulat
itt a lét a tét életre halálra játszanak
zsákbamacskát hátha van talán
halál utáni lét
körbe értem bálna voltam
most tudni szeretném

hogy tévedek vagy jól hiszem
hogy tudna lenni jobb
még vissza úszhatok talán
erősen csapkodok
mert ha nincs halál utáni lét
hát meghalni hiába
most mitől költözött titok
a haldoklók arcába

• • •

Horváth Kristóf Színész Bob a Bárka Színházban és a Maladype Színházban játszott nyolc, illetve öt évet, aztán szabadúszóként dolgozott az alternatív színházi szférában. 34 éves. Most van egy társulata, egyedi gyerekszínházat csinálnak, nevelik a jövő jó ízlésű színházi közönségét. Ezenkívül hátrányos helyzetű gyerekeknek tart verbális képességet fejlesztő foglalkozásokat – ezt nagyon élvezi, ő is sokat fejlődik. Gyerekkora óta írogat verseket, tulajdonképpen világéletében slammelni akart. Az Akkezdet Phiaival 2003 óta van barátságban, ő volt a főszereplője annak a filmnek, melynek ők készítették a zenéjét (1 hét).N ekik köszönhetően vált a slam-közösség részévé.

 

• • •

Slam poetry – tulajdonképpen előadó-művészeti ág, Amerikából indult a nyolcvanas években. Élőben adják elő, többnyire fejből, színpadi elemekkel tarkítva. Nem vers, kidolgozottsága nem hasonlítható össze vele. Nem színházi előadás, nincs előzetes forgatókönyv. Nem rap, nincs alatta zene, és nem is szükséges a kötött ütemes lüktetés.

Kicsit mégis rap, mert az utca nyelvén szól aktuális témákról, hétköznapi emberektől, hétköznapi embereknek. Kicsit mégis színházi előadás, mert az egyes versek előre megtervezettek, begyakoroltak, és az előadók a szavakon kívül egész testüket, sőt akár kellékeket is használnak. Kicsit mégis vers, mert többnyire van benne rím, hasonlat, sőt olykor metafora is.

A slam poetry egyetlen szabálya, hogy három perc áll rendelkezésre a színpadon az érvelésre, meggyőzésre, nevettetésre, szórakoztatásra, elgondolkodtatásra és a sikerre.

Ha bárki ki szeretné próbálni magát benne, vagy csak megnézné ezt az itthon még alig ismert műfajt, akkor az alábbi lehetőségekbe kell kapaszkodnia: minden hónap utolsó csütörtökén a budapesti Mika Tivadar mulatóban, vagy pécsi, szegedi, veszprémi és zalaegerszegi slameken. Ha versenyen kívül is lehet szerepelni, azt az Open Mic jelzi.

A mozgalom lassan-lassan szervezett formát is ölt, ugyanis bejegyzés alatt áll a Slam Poetry Budapest Egyesület.


A sorozat összes slammerét itt találja.