A rendező a hazatérése után első alkalommal, kedden tartott sajtóértekezleten beszélt arról, hogy a díj milyen fontos lehet. – Úgy gondoltam, a moziüzemeltetők és a tulajdonosok egy kicsit nagyobbra nyitják a kapuikat, ha megkapom a díjat – mondta. Kim Pieta című alkotása egy irgalmat nem ismerő uzsorásról szól, aki megnyomorítja adósait a tartozások fejében. Csak akkor változik meg, amikor felkeresi egy asszony, azt állítva, hogy ő az anyja, aki csecsemőkorában magára hagyta. A filmdráma szombaton nyerte el a 69. Velencei nemzetközi Filmfesztivál Arany Oroszlán-díját.

Bár Kim eddigi tizenhat éves rendezői pályafutása alatt számos nemzetközi filmfesztiválon megfordult, a többek között Velencében és Berlinben díjazott filmjei ellenére munkái nem lettek kasszasikerek Dél-Koreában. Kritikusai szerint az erőszak sokkoló ábrázolása, valamint a nők áldozatszerepben, a férfiaknak alárendelten való bemutatása eltántorította a közönséget. Dél-Koreában egy két évvel ezelőtti felmérés szerint a mozik 83 százaléka néhány nagyvállalat tulajdonában van. A független filmek számára kevés vetítővászon akad. Kim filmjei között akadt olyan, amit ötnél kevesebb moziban mutattak be.

– Egy jó természetű embert is felháborítana ez az igazságtalan monopólium – kommentált a rendező.
Az 51 esztendős filmes azzal a gondolattal is foglalkozik, hogy inkább olyan országba költözik, ahol örömmel fogadják munkáit. Csalódottsága ellenére a velencei díjátadó gálán mégis egy dél-koreai népdal eléneklésével színesítette köszönőbeszédét. Kim csak az általános iskolát végezte el, mint mondta, kisebbrendűségi érzése és bizonytalansága gátolta a továbbtanulásban. Tizenöt éves korában inkább kétkezi munkásként kezdett dolgozni. Első filmjét harmincas éveiben járva készítette. Előtte rövid ideig vallási tanulmányokat folytatott, Franciaországban utcai festőként kereste kenyerét, és besorozták a dél-koreai hadseregbe is.

A Pietával a pénzközpontú világról, valamint a bosszú, a család és a megbocsátás kérdéseiről akart beszélni. – Úgy éreztem, a pénz romba tudja dönteni az életünket – hangsúlyozta, ugyanakkor hozzátette, filmjével azt is meg akarta mutatni, hogy a megváltás, a jóvátétel nem csak a halál után lehetséges. A rendező kijelentette: a díj után sem hajlandó nagynevű befektetők pénzét elfogadni további munkáihoz. Ezek után is saját zsebből, illetve korábbi munkái bevételéből finanszírozza filmjeit. A Pietát 30 millió forintnak megfelelő összegből forgatta.

Kim Ki-duk Bin-jip – Lopakodó lelkek című filmje 2004-ben négy díjat nyert a Velencei Filmfesztiválon, Az irgalmas lány című munkáját szintén 2004-ben díjazták a Berlinalén, Tavasz, nyár, ősz, tél... és tavasz című filmje pedig 2003-ban többek között a Locarnói és a San Sebastian-i Filmfesztiválon kapott díjat.