2013. május 19., Ivó, Milán napja

Szerető Szabolcs

A vád terhe

Magyar Nemzet

2012. július 05., csütörtök 00:01
A rendszerváltás első pillanatától cipeli az antiszemitizmus, az idegenellenesség, az irredentizmus stb. hamis vádját a magyarországi jobboldal, s ha kormányra kerül, cipeli az ország is. A nemzetközi sajtóban olvasható rosszindulatú vélemények, az ott előszeretettel megszólaltatott magyar értelmiségiek segélykiáltásai, a hatalomból kisöpört balliberálisok és médiájuk támadáshurrikánja nem sok újdonságot hordoznak a kilencvenes évek elejéhez képest. Nincs új a nap alatt. Csak akkor Csurka volt az ürügy, Antall a célpont.

Az a levél, amit washingtoni képviselők egy csoportja a miniszterelnöknek írt, s amely azt sugallta, hogy nálunk az antiszemitizmus kirívóan súlyos gond, ami ellen a kormánynak ideje határozottabban és egyértelműbben fellépnie, finoman szólva méltánytalan. Ha a fontosságuk alapján fel kellene sorolni a magyar emberek életét, jövőjét befolyásoló problémákat, az antiszemitizmus, az idegengyűlölet nem lenne az első tucatban. És nincs itt államilag ösztönzött Horthy-kultusz sem, csupán az igény vált határozottabbá, hogy meghaladjuk a kommunista korszak történelemkönyveinek egyoldalú, torz ábrázolását („Horthy-fasizmus”).

Orbán Viktor válaszlevelében a képviselőkön keresztül kérte, hogy Amerika lépjen fel az ottani szerverről működő gyűlöletportál ellen, ami a kétségkívül létező magyarországi antiszemitizmus, idegengyűlölet szócsöve, vezető orgánuma. Erre lehet azt mondani, hogy a probléma összetettebb, s ha a portált megszüntetik, lesz helyette másik, Amerika pedig a korlátok nélküli szólásszabadság hazája. Rendben. De ha segíteni nem tudnak, mire a számonkérés? Az a szubkultúra, amelynek zászlóshajója az a bizonyos hírportál, s amely a Jobbik hátországának is része, mérgezi a magyar közéletet. Ennek az áldozata Szegedi Csanád, a Jobbik európai parlamenti képviselője is, aki úgy érezte, interjút kell adnia arról, zsidó felmenői is vannak. S ez a társaság ugyanúgy zsidóbérencnek tekinti a kormányt, mint az MSZP-t vagy a néhai SZDSZ-t.

Amerikából mintha nem észlelnék, de amikor tétje van, a baloldal és a mérsékelt jobboldal, a közjogi méltóságok és a történelmi egyházak elítélik az elfogadhatatlan jelenségeket. Legyen szó a Gyurcsány-kormány idején történt romagyilkosságokról, a tiszaeszlári vérvád jobbikos felemlegetéséről vagy akár a volt főrabbit ért verbális inzultusról. Ahogyan tette ezt a francia politika a toulouse-i merénylet vagy a német a neonáci gyilkosságok után. A Jobbik térnyerése a rendszerváltás kudarcának következménye; a párt elleni fellépés azért is volt hatástalan, mert előzőleg a balliberálisok szinte mindenkit lefasisztáztak, aki egy kicsit is mást gondol a világról, mint ők. Hogy az antiszemitizmus elleni harcuk mennyire elszakadt a józan észtől, jól példázta, amikor a liberális történész, Gerő András az antiszemitizmus vádjával nyálazta körül kiváló kollégáját, a közvélekedés szerint inkább balra húzó Romsics Ignácot. Aki egyébként a kurrens Horthy-vitában az egykori kormányzó tevékenységét megbélyegzés helyett méltányosan értékelve nyilvánult meg.

A baloldal antiszemita veszély feletti aggodalmának őszinteségét árnyalta Zuschlag János gúnyolódása a holokauszt áldozatain. Az ő köreikből érkező antiszemita ízű kiszólásokra egyébként mindig van mentség, az ő szájukból, tollukból a zsidózás is lehet politikailag korrekt. A jobboldali magyar kormány nyomás alatt tartása továbbra is sokak eminens érdeke, ennek egyik eszköze az antiszemitizmussal való hírbe hozás, a negatív jelenségek felnagyítása. A valóság megerőszakolása, az ország lejáratása, a zsidóságban oktalanul gerjesztett félelem nem nagy ár ezért. Nincsenek illúzióim: valahol már készül a tárgyban az újabb levél. Addig is itt van nekünk az MSZP, amelynek tegnap Auschwitz náci orvosa, Josef Mengele jutott az eszébe a kormány egyik intézkedéséről.

Hirdetés

Hozzászólások

  1. 2012. július 05., csütörtök 22:19
    szamok_embere 2012. július 05., csütörtök 12:51 Rasdinak tökéletesen igaza van. A judaizmus és a cionizmus is fajelmélet. Éppen ezért a magam részéről elitélek mindenfajta idegen gyűlöletet, vagy egyszerű xenofobiát is. Azt, hogy valaki a saját fajtáját, vagy rasszát preferálja (ami nem egyenlő a fajelmélettel), tökéletesen megéretem. Az antiszemitizmusnak igenis biblikus gyökerei vannak. Aki nem hiszi, olvassa pl Ezekielt figyelmesen, aki tud a vbálasztott néppel szembeni utálatról és meg is érti, mert a saját nemzetét akarja megvilágosítani, hogy miért nem jó az egész világot lenézni. Ugyanezt megteszi a kínai is, vagy bármelyik nép. Ha ezt én elitélem, attol nem vagyok antiszemita. Az antiszemitázó szemita hisztéria igenis gerjeszti az antiszemitizmust (judeofobiát). Ezen nekik is el kellene gondolkodniuk. Száraz György pl., aki közülük való, el is gondolkodott. Ezért nagyra becsülöm, és nem tartom a fajtája árulójának. Békesség a földön a jóakaratú embereknek!
  2. gamma 2012. július 05., csütörtök 15:22
    [@szamok_embere 2012. július 05., csütörtök 07:19

    Mert Lázár Jánosnak mi jutott eszébe? (Különösen Mengelét illetőleg, de egyébként is?)
  3. gamma 2012. július 05., csütörtök 15:19
    @szamok_embere 2012. július 05., csütörtök 12:04

    A hungarofób (és hazaáruló) is szélsőséges! Vagy szerinted az nem?
  4. csurcsányi 2012. július 05., csütörtök 15:04
    Kik az anti-nonszemiták?
  5. Rasdi2 2012. július 05., csütörtök 14:47
    @ezmiez2012. július 05., csütörtök 12:21

    Ebben teljesen egyetértek.
  6. Rasdi2 2012. július 05., csütörtök 14:45
    @szamok_embere2012. július 05., csütörtök 12:51

    Nem tudom, hallottál-e olyat, hogy victimológia? Persze hatalmas különbség van egy egyszerű ellenérzésben megnyilvánuló antiszemitizmus, és egy gyakorolt uszító tevékenység esetleg tettlegesség között.
  7. gamma 2012. július 05., csütörtök 14:37
    @felucca 2012. július 05., csütörtök 10:49

    Tudod bajtárs, amíg Magyaországon hungarofóbia van és lesz (meg volt is) addig antiszemitizmus is lesz. Ha az előbbi megszűnik, akkor az utóbbi is.
    Ami pedig azt a sok évszázadot illeti, nos az nem olyan nagyon sok! Csak az osztrák uralomtól van, ha van.
  8. Kanyamadar 2012. július 05., csütörtök 14:10

    @Rasdi2 2012. július 05., csütörtök 12:10
    "Ami azt illeti, a kommunista vezetők között a "numerus clausus"-t messze meghaladó arányban voltak zsidók, és a hírhedt alakok között csak elvétve lehet nem zsidót találni. (Én most a magyarországi múltra gondolok. Természetesen Kambodzsában, meg Vietnamban más volt a helyzet.)"

    Hogy a dolog még cifrább legyen, '19-ben is, de főleg '45 után pont ez a zsidó bolsevik garnitúra nagyon-nagyon sokat tett a hazai zsidóság ellen, most pedig ugyanezek vér- vagy eszme szerinti örökösei visítozva bújnak ugyanezen zsidóság háta mögé.

    Ezt elmondva, amikor tirpákoznak "a tévében" (különösen amikor külföldi filmet szinkronizálnak így), akkor azért kinyílik a bicska a zsebemben.
  9. GrayFox 2012. július 05., csütörtök 13:59
    Szkita56 2012. július 05., csütörtök 13:36
    Minden szavaddal egyet értek és nem értem, hogy ehhez hasonló, teljes mértékben igaz és jogoz bejegyzéseket törlik egy nemzeti portálon.
  10. Szkita56 2012. július 05., csütörtök 13:36
    Kukacoskodó
    2012. július 05., csütörtök 13:04

    Nem mértünk egyet a konkrét esetben.
    Miért lenne mocskolódó a Horn Gyulával kapcsolatos vélemény?
    Az tejesen lényegtelen, hogy Horn Gyula jelenleg beteg. Közéleti, politikai szereplő volt, és így ezzel kapcsolatos múltbéli tevékenysége kritika alá vonható, véleményezhető. Megjegyzem egyesek nem voltak ilyen finnyásak akkor, amikor koholt, emberiség ellenes, antiszemita stb. vádakkal bíróság elé citáltak aggastyán korú embereket, akik ráadásul nem is tevékenykedtek a közéletben. Akkor valahogy nem olvastam arról, hogy bárki is a betegségükre hivatkozva elítélte volna ezt az eljárást.
    Jelen esetben nézzük mi az, ami nem igaz, az állításból. Horn Gyula 1956-ban fellépett a magyar szabadságharc ellen és a kommunista diktatúra valamint idegen, szovjet birodalmi érdekek kiszolgálója volt. Tehát igaz az, hogy hazaáruló volt. Mint pufajkás emberek legyilkolásában közvetve ill. közvetlenül is részt vállalt. Tehát az is igaz, hogy gyilkos volt. Márpedig, aki a fenti cselekményeket elkövette és ezekért a cselekményekért soha semmilyen megbánást nem tanúsított, az nyugodtan nevezhető gazembernek.
  11. ezmiez 2012. július 05., csütörtök 13:09
    Kukacoskodó 2012. július 05., csütörtök 13:04
    nyugi volt már törölve hozzászólása ennél a cikknél is.
  12. szamok_embere 2012. július 05., csütörtök 12:51
    Rasdi2
    2012. július 05., csütörtök 12:21
    "Igen, így benne van az antiszemitizmus a levegőben. De ezért a történelem, meg a Biblia a felelős. Az, ha valaki magát "Isten kiválasztottjának" (kiválasztott nép) tartja, avval eleve ő követi el az "antimicsodázást", a rasszizmust. Ennek természetes következménye az a "levegőben levő antiszemitizmus"."

    Aha. A felelősök tehát egyrészt a régiek (a történelem), másrészt maguk a zsidók. Jól ki van ez találva.
  13. GrayFox 2012. július 05., csütörtök 12:45
    Kitaláltak egy kifejezést csak azért, hogy el tudják kerülni a felelősséget mások ellen elkövetett borzalmakért. Többnyire nagyon eredményes az antiszemitázás a bolsevikokat, cionistákat és Izraelt érintő jogos kritikák elhárítására. Soha nincs probléma az etnikum megnevezésével ha magyar, román, német, horvát, szerb vagy valaki más az elkövető. De ha megemlíted az etnikumát a magyarokat saját hazájukba és világszerte mocskoló Kertész és Heller féléknek akkor azonnal jön az antiszemita sipítozás.
    Ezek nagyon jól tudják, hogy a kritika nem az etnikumot hanem viselkedést ítéli el. Ez pedig rasszizmus, épp olyan aljas és ocsmány rasszizmus mint a nácik rasszizmusa volt mert akár erőszakkal is kritikán felül akarják emelni a saját etnikumukat. A német nácik ezt csinálták és most a cionisták is ezt csinálják.
  14. szamok_embere 2012. július 05., csütörtök 12:45
    "Engedje meg, hogy a család, rokonok és barátok mögé sorakozva jó egészséget kívánjak! Isten éltesse 80. születésnapján!" - írta Orbán Viktor Horn Gyulának címzett születésnapi köszöntő levelében.
  15. Rasdi2 2012. július 05., csütörtök 12:21
    @felucca2012. július 05., csütörtök 10:49

    Igen, így benne van az antiszemitizmus a levegőben. De ezért a történelem, meg a Biblia a felelős. Az, ha valaki magát "Isten kiválasztottjának" (kiválasztott nép) tartja, avval eleve ő követi el az "antimicsodázást", a rasszizmust. Ennek természetes következménye az a "levegőben levő antiszemitizmus".
  16. ezmiez 2012. július 05., csütörtök 12:21
    Rasdi2 2012. július 05., csütörtök 12:15
    na látod ez a gond. Nem a tettei alapján gyűlöli az adott személyt hanem azért, mert zsidó és a zsidókat azért gyűlöli, mert más zsidók tettek valamit. Tehát az adott személyt nem a saját tettei alapján ítéli meg.
  17. Rasdi2 2012. július 05., csütörtök 12:15
    @Rasdi22012. július 05., csütörtök 12:10

    Ettől függetlenül az, hogy egyes zsidó embereket valaki a tetteik miatt gyűlöl, szemétnek tart, az nem jelent antiszemitizmust. És valakiknek a "szeretetét" nem lehet kierőszakolni. azt legfeljebb kiérdemelni lehet. De az állandó sérelem és érzékenység csak mérgesíti a helyzetet.
  18. Rasdi2 2012. július 05., csütörtök 12:10
    @ezmiez2012. július 05., csütörtök 09:54

    Ami azt illeti, a kommunista vezetők között a "numerus clausus"-t messze meghaladó arányban voltak zsidók, és a hírhedt alakok között csak elvétve lehet nem zsidót találni. (Én most a magyarországi múltra gondolok. Természetesen Kambodzsában, meg Vietnamban más volt a helyzet.)
  19. szamok_embere 2012. július 05., csütörtök 12:04
    Nem kell azokat kívülről illeszteni, Rasdi, terem nálunk magától is éppen elég szélsőséges.

    Vagy tényleg úgy gondolod, hogy ami rossz, az szükségszerűen kívülről jön?
  20. Rasdi2 2012. július 05., csütörtök 12:02
    @szamok_embere2012. július 05., csütörtök 07:17

    "A hiba mindig kívül van."

    Nem. Ilyen összetett kérdésekben nincs "A" hiba. A hiba sok tényezőből jön össze, de annak jelentős része odakint van. És ameddig ott megtűrnek egy olyan portált, amelynek a magyarországi működését kifogásolják, addig a legkevesebb, hogy "csendben vannak".
  21. ezmiez 2012. július 05., csütörtök 12:00
    GrayFox 2012. július 05., csütörtök 11:23
    de mégis kinek kell bocsánatot kérni? Ki számít "bolsinak"? Csak az MSZP/LMP? Esetleg a FIDESZ egy nagy része? És mi van azokkal akik csak segítették őket? Akiknek nem volt közük az egészhez azis kérjen bocsánatot, mert baloldali pártban van? A jobboldal is kérjen bocsánatot a világháborúért?

    GrayFox 2012. július 05., csütörtök 11:25
    te mikor fogod fel, hogy mind a baloldali mind a jobboldali szélsőség ugyanolyan katasztrofális hatással van az országra?
  22. Rasdi2 2012. július 05., csütörtök 11:58
    @hochsteehr2012. július 05., csütörtök 06:31

    Tartok tőle, hogy akkor oda is, rögtön az elején beépülnek egyesek, eleve a majdani szétverés szándékával. Az alapvető probléma szerintem, hogy a nemzetállamokat, sőt magukat a nemzeteket is csak a globális uralom gátjának tekintő erőknek igen fontos eszközt jelent a régi bevált "divide et impera" eszköz. Az egészséges önvédelmi nacionalizmust igen érzékeny határ választja el az idegenellenes, és soviniszta gondolkodástól. (Bár bármennyire érzékeny is az a határ, azért határ az.) A megosztáshoz igen jó eszköz az egyes országok nemzeti önvédelmet szolgáló szerveződéseibe beilleszteni néhány embert, akik hajlandók akár eleve rossz szándékkal, de esetleg meggondolatlan ostobaságból megsérteni ezt az érzékeny határt. Amivel pont a közös ellenségnek, annak a mindent átkaroló globalizáló polipnak a csápjai közé lökik egész régiónkat.
  23. GrayFox 2012. július 05., csütörtök 11:23
    Az egész antiszemitázás cirkusz semmi más csak fedezés a bolsevik terror bűneire. Nekik kéne végre szembe nézni a magyarok és az emberiség ellen elkövetett borzalmaikkal, abba hagyni a sipítozást és bocsánatot kérni mindazoktól és családjaiktól akiket a bolsevik szemetek meghurcoltak és aljas kínzások közben meggyilkoltak. Sajnos ezekbe nincs egy csöpp becsület se és soha se fognak szembe nézni az igazsággal. Jogunk van elitélni a bolsevik szemeteket!
  24. felucca 2012. július 05., csütörtök 10:49
    Magyarországon konkrétan antiszemitizmus van, sok évszázadra visszamenőleg, ma is. Ma is össze lehet kacsintani valaki mögött, hogy nahát, ez a kis zsidó fiú, zsidó nőci, stb. Amikor majd nem lesz téma valakinek a származása, gondolati szinten sem, akkor nem lesz antiszemitizmus sem. Ettől még fényévekre vagyunk. És erre a mindenkori politika természetesen jól rájátszik. Mivel a jobboldal természeténél fogva jobban mozgósítható ilyen kérdésekben (lásd jobbik), rájuk jobban ragad ez a szenny, ami miatt többek között, nagyon nehéz ebben az országban élni. Mondom én, árja.
  25. Cirbolya 2012. július 05., csütörtök 10:44
    A zsidó néphez pontosan ugyanúgy kell(ene) viszonyulni, mint bármely más néphez a világban. Sem támadottabbnak, sem védettebbnek nem szabadna lenniük, mert akár így akár úgy, az már maga a nácizmus. És ha a világban sok-sok olyan kapzsi, kíméletlen, embertelen bankár, kizsákmányoló nagytőkés, világuralomra törő elmebeteg, országokat és népeket nyomorba döntő spekuláns között ilyen-olyan arányban zsidók is vannak, azért nem a közöttünk élő és velünk szenvedő zsidókat kell felelőssé tenni. Azokat az embereket kell elítélni, akik bűnözők, vérszívók, rabszolgaságba és nyomorba taszító féktelenül kapzsi EMBEREK, vagy ezeket szolgáló hazaárulók, fajra, nemre, bőrszinre, korra, vallásra való tekintet nélkül. És ha történetesen egy bűnöző vagy egy spekuláns vagy kizsákmányoló nagytőkés éppenséggel zsidó, akkor őt szidni az nem antiszemitizmus, mert nem a ZSIDÓságát szidják, hanem a viselkedését. És hagyjuk már ezt az elmebeteg műrettegést meg műbalhét, hogy már azt a szót, hogy "zsidó" sem szabad kiejteni, mert mindjárt jön a nácizás meg a fasisztázás. Egy francia filmben volt egy jelenet, amikor a papa lányának egy ottani néger pasija volt, és a lány halálra aggódta magát, hogy apuka nehogy szóljon egy szót is a bőrszínről. Erre a papa azt mondta, hogy ha valaki hülye, akkor hülye, és ha egy néger hülye, akkor az is hülye. És ha egy négernek nem szabad megmondani, hogy hülye, pusztán azért mert ő néger, na az maga a rasszizmus. És azon sem kell megsértődni ha általánosságban beszél az ember egy népcsoportról. Pl. ha egy fösvény emberre azt mondja valaki, hogy mekkora skót az nem antiskótizmus... Úgyhogy abba kéne hagyni a liberálhülyék által ránk erőszakolt gondolatrendőrség működtetését és a szólásszabadság példátlan korlátozását.
  26. ezmiez 2012. július 05., csütörtök 09:55
    GrayFox 2012. július 05., csütörtök 07:50
    Gyorsan csináljon DNS tesztet, aztán ha valami kiderül valaki dédnagyszülő származásáról valami, akkor gyorsan tegyék ki. Így gondoltad? :)
  27. ezmiez 2012. július 05., csütörtök 09:54
    GrayFox 2012. július 05., csütörtök 07:47
    ráfogod a kommunizmus bűneit a zsidókra, azt állítod utálod őket, de nem vagy antiszemita. Hmm.. Szerintem nézz utána a szó jelentésének ha ennyire nem érted.
  28. kalapos 2012. július 05., csütörtök 09:33
    szamok_embere
    2012. július 05., csütörtök 07:21

    "Gondolom hochsteehr is külföldről ír. Mert Magyarországon nincs antiszemitizmus."

    Ki mondta, hogy nincs? Te rögtönözted az elébb ezt a "A hiba mindig kívül van." elméletet. Más ilyet nem állított. Pl. a fenti cikk sem:

    "Amerika lépjen fel az ottani szerverről működő gyűlöletportál ellen, ami a kétségkívül létező magyarországi antiszemitizmus, idegengyűlölet szócsöve, vezető orgánuma."
  29. GrayFox 2012. július 05., csütörtök 07:50
    hochsteehr 2012. július 05., csütörtök 06:31

    Jobbik vagy kitisztítja sorait vagy marad a 17%-os szinten.
  30. GrayFox 2012. július 05., csütörtök 07:47
    Nem tudom miért sipítoznak ezek a bolsevik szemetek. Nincs antiszemitizmus hazánkba de nagyon sokan ma is emlékeznek rá, hogy hazánkba a bolsevik diktatúra különös kegyetlenségét a zsidóknak köszönhetjük. Ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a magyarok antiszemiták lennének amiért utálják a szadista, népirtó bolsevik szemeteket. Hamuka az egész antiszemitázás.

Új hozzászólás írása

Hozzászólás elküldéséhez előbb be kell jelentkeznie!

Korábbi bejegyzések

Fülbevaló

Időszakiról

Idő szaki egy óragyári munkás, aki szabadidejében rengeteget blogol. Az bizonyos, hogy a jövőben él, hogy a közeliben, vagy a távoliban azt ő maga sem tudja, mert már nem csak ez keveredett össze a fejében, hanem a múlt, és a jelen is, meg persze az a sok-sok féldeci és az a rengeteg kormányzat. Idő szakit ez nem hatja meg, hiszi, hogy alapvetően úgysem változik meg semmi. Bejegyzései tehát a jövőből származnak, azok bármilyen egyezése a jelennel vagy a múlttal csupán a véletlen műve. De Idő szaki szerint véletlenek nincsenek.