Digitális-narancs hőségriadó

Karczag Eszter, 2012. május 18., péntek 09:20, frissítve: péntek 09:54
A Je suis belle tavaszi–nyári kollekciójának egyszerűsége és nagyszerűsége mellett maga a lookbook is említésre méltó. Narancs hőség és szuper digitális nyomatok.

Már vártam egy ideje a Párisi udvar stúdiójából kikerülő idei Je suis belle kollekcióra, amely a napokban végre meg is érkezett. A saját tervezésű digitális nyomatok náluk is hagyományosnak számítanak, ami pedig felmenti a koncepciót, hogy a márkanévvel telezsúfolt anyag egyáltalán nem kelt olyan elcsépelt hatást, mint a D&G- vagy LV-logók ízléstelen szinten való használata. A steppelt télikabátokba belevarrt minta ugyan nem a kedvencem, a narancsos árnyalatú nyári ruhákon viszont annál jobban megfogott.

A 2012-es nyári kollekcióhoz a két tervező, Dévényi Dalma és Kiss Tibi ázsiai utazásaiból merített ihletet. A tradicionális batikoló technikákat az indonéz műhelyekben lesték el, itt készültek a digitális printekhez szükséges fotók is. (Külön csavar, hogy Tilda Swinton színésznő a napokban éppen Thaiföldön batikolt, méghozzá a róla elnevezett Je suis belle ruhát hordva – a galériára kattintva erről is találhattok képet.) A feliratos darabok is aprólékos munka eredményei: a nyers anyagra méhviasszal vitték fel a végtelenített "jesuisbelle" szöveget mintaként, majd ezt kézzel festették meg, a kezelés után pedig egy igazán egyedi, karakteres anyag született. A fazonokhoz az ihletet, egy nyolcvanas évek végi klasszikus, Az eastwicki boszorkányok című film adta. Dalma és Tibi számára Cher, Michelle Pfeiffer és Susan Sarandon jelmeztára izgalmas megoldásokat kínált: puritán és egyszerű, de modernsége kontrasztba állítható a hagyományos technikákkal.

Könnyed, áttetsző maxi ruhák, levágott felsők, szoknyanadrágok, aszimmetrikus vonalak – a hazai és a nemzetközi közönség számára is egyaránt hordható, részleteiben mégis okos megoldások teszik figyelemfelkeltővé Dévényi Dalma és Kiss Tibi 2012-es nyári alkotásait. Végül már csak azt köszönném meg – úgy gondolom, sokunk nevében –, hogy a lookbook modelljének Kovalik Natasát, az egyik legtehetségesebb magyar sminkest választották. Jól esik, hogy a Showroom R9 kampányához hasonlóan az „igazi” lányok lassan egyre nagyobb teret nyernek az olykor igencsak szürreális képet mutató modellek mellett.

hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása