2014. október 22., Előd napja

Jelentések a gardróbból

Digitális-narancs hőségriadó

Karczag Eszter

2012. május 18., péntek 09:20
A Je suis belle tavaszi–nyári kollekciójának egyszerűsége és nagyszerűsége mellett maga a lookbook is említésre méltó. Narancs hőség és szuper digitális nyomatok.

Már vártam egy ideje a Párisi udvar stúdiójából kikerülő idei Je suis belle kollekcióra, amely a napokban végre meg is érkezett. A saját tervezésű digitális nyomatok náluk is hagyományosnak számítanak, ami pedig felmenti a koncepciót, hogy a márkanévvel telezsúfolt anyag egyáltalán nem kelt olyan elcsépelt hatást, mint a D&G- vagy LV-logók ízléstelen szinten való használata. A steppelt télikabátokba belevarrt minta ugyan nem a kedvencem, a narancsos árnyalatú nyári ruhákon viszont annál jobban megfogott.

A 2012-es nyári kollekcióhoz a két tervező, Dévényi Dalma és Kiss Tibi ázsiai utazásaiból merített ihletet. A tradicionális batikoló technikákat az indonéz műhelyekben lesték el, itt készültek a digitális printekhez szükséges fotók is. (Külön csavar, hogy Tilda Swinton színésznő a napokban éppen Thaiföldön batikolt, méghozzá a róla elnevezett Je suis belle ruhát hordva – a galériára kattintva erről is találhattok képet.) A feliratos darabok is aprólékos munka eredményei: a nyers anyagra méhviasszal vitték fel a végtelenített "jesuisbelle" szöveget mintaként, majd ezt kézzel festették meg, a kezelés után pedig egy igazán egyedi, karakteres anyag született. A fazonokhoz az ihletet, egy nyolcvanas évek végi klasszikus, Az eastwicki boszorkányok című film adta. Dalma és Tibi számára Cher, Michelle Pfeiffer és Susan Sarandon jelmeztára izgalmas megoldásokat kínált: puritán és egyszerű, de modernsége kontrasztba állítható a hagyományos technikákkal.

Könnyed, áttetsző maxi ruhák, levágott felsők, szoknyanadrágok, aszimmetrikus vonalak – a hazai és a nemzetközi közönség számára is egyaránt hordható, részleteiben mégis okos megoldások teszik figyelemfelkeltővé Dévényi Dalma és Kiss Tibi 2012-es nyári alkotásait. Végül már csak azt köszönném meg – úgy gondolom, sokunk nevében –, hogy a lookbook modelljének Kovalik Natasát, az egyik legtehetségesebb magyar sminkest választották. Jól esik, hogy a Showroom R9 kampányához hasonlóan az „igazi” lányok lassan egyre nagyobb teret nyernek az olykor igencsak szürreális képet mutató modellek mellett.