2014. október 25., Blanka, Bianka napja

Jelentések a gardróbból

Új utakon újult erővel – Tóth Bori-interjú

Karczag Eszter

2012. május 03., csütörtök 19:05
Arról, amikor Tóth Bori – amennyire a titokzatos események engedték – válaszolt néhány kérdésünkre a nevét viselő márka elhagyásáról és további terveiről.

– Azt hiszem, mindenkit meglepett egy hete az a hír, hogy otthagyod a saját nevedet viselő márkát, s egyben elhatárolódsz a további sorsától. Mesélnél nekünk nagy vonalakban arról, hogy mi vitt rá erre a lépésre?

– A TothBori márkát működtető céggel sajnos más elképzeléseink voltak a jövőt illetően, melyeket nem tudtunk összeegyeztetni. Viszont az elmúlt időszak nagyban segített, hogy a jövőbeli terveimet körvonalazni tudjam, egy határozott célt kialakítva.

– Azért lesznek, akikkel együtt folytatod a munkát?

– Csak azokat az embereket vonom be az új tervekbe, akik az elmúlt időszakban lojálisak voltak hozzám és szakmai tudásukkal elő tudják segíteni az új márkavonalak sikerét.

– Már olvastuk, hogy két különböző vonalat indítasz majd, mesélnél ezekről bővebben?

– Két, egymástól markánsan elkülönülő márkavonalat indítunk, más márkanevekkel. Az egyik egy nagyon magasra pozicionált, kiemelt művészi értékeket hordozó couture-vonal, melyet főként külföldre szánunk, itthon inkább kuriózum lesz, de természetesen ha valaki szeretné, Magyarországon is megvásárolhatja ezeket a csodás ruhakölteményeket. A másik egy alacsonyabb árfekvésű konfekcióvonal, mely fiatalos, csajos, szerethető lesz. Szeretném a ruháimat szélesebb kör számára elérhetővé tenni, és egy olyan rajongói kört kialakítani a márka köré, amely öltözködésével, stílusával velem együtt olyan világképben hisz, amely pozitívan gondolkozik a nőiségről, a szépségről, az életről és a modern nő szerepéről.

– Mit jelent a nemzetközi terjeszkedés? Merrefelé indulsz majd? Továbbléptek a webbolttól, és fizikailag is tervezed a megjelenést egy-egy külföldi divatáruházban?

– A konfekcióvonal elérését egyelőre csak neten tervezzük, itthon és külföldön egyaránt. Nincs kizárva egy bemutatóterem, esetleg pár pop-up store sem, de ez mindenképp csak a későbbiekben jöhet szóba. Az irányokat tekintve Nyugat-Európa és az USA van tervbe véve. A couture-vonal más kérdés, mivel exkluzivitása miatt nem lehet neten értékesíteni. Ennek debütálását tőlünk keletre tervezzük.

– Bizonyára könnyebb a dolgod az új arculat kiépítésével, hiszen kitapostad már az utad, a neved is rengetegen ismerik, s a kapcsolatok nem vesznek el. Hamar találtál befektetőt az új márkához?

– Az első és legfontosabb dolog nem a befektető, hanem annak az iránynak a megtalálása volt, mely a mi belső vágyainkkal, elképzeléseinkkel teljes mértékben megegyezik. Meg kellett tanulnunk hinni és bízni önmagunkban, hogy könnyedén tudjuk majd a saját utunkat járni, természetesen rengeteg energiát és munkát beletéve. Ha ezek mind megvannak, akkor könnyedén csatlakozik mellénk befektető is, mert látja, hogy hiszünk magunkban és abban, amit csinálunk. Én és a csapatom is elkötelezte magát egy új ügy mellett, és megtaláltam hozzá a megfelelő pénzügyi partnert is.

– Mit várhatunk ősszel tőletek?

– A konfekcióvonallal szeptemberben, a couture-vonallal októberben állunk a nagyközönség elé. Szezonális nagybemutatóval nem készülünk, más márkaépítési stratégiát választottunk, amellyel célkitűzéseinknek megfelelően több emberhez juthatunk el.

– Azt hiszem, sokak nevében kívánhatok neked sok sikert. Remélem, hogy az újult erővel valóban szélesebb rétegekhez eljuttok majd, az önállósodással valóra válthatod az álmaid, és minél hamarabb újra hallhatunk felőled.

Fotó: Facebook