Az orosz Szuhoj gyártmányú Superjet 100-as repülőgép szerdán este bemutatórepülés közben, felszállás után 21 perccel tűnt el a radarképernyőkről Jakarta közelében. Ez már a második útja volt aznap.

A próbarepüléseket azért szervezték, hogy a gépet gyártó orosz cég bemutathassa az új Superjet 100 előnyeit. A fedélzeten nyolctagú orosz személyzet és 42 utas tartózkodott, köztük potenciális vásárlók és újságírók. Az utasok egy amerikai és egy francia állampolgár kivételével indonéziaiak.

Fotó: Reuters


Ali Umri Labis őrnagy közlése szerint az egyik legnépszerűbb kirándulóhely, a kétkráterű Salak-hegy oldalában, 1500 méter magasságban fedezték fel a repülőt. A felkutatására indított helikopterekről most próbálják meg felmérni az állapotát.

A repülőgépnek egyszerűen csak egy kört kellett volna tennie, mielőtt visszatér a jakartai repülőtérre. Mielőtt a gép eltűnt volna a radarok képernyőjéről, pilótája engedélyt kért, hogy 10 ezer láb magasságról 6000 lábra ereszkedjen, miközben a 6200 láb magas hegy felé tartott. A keresési műveleteket csütörtök hajnalban kezdték újra, a munkálatokban mintegy nyolcszáz ember, köztük katonák és rendőrök, vesznek részt.

A vulkán oldalában bukkantak a repülőre
A vulkán oldalában bukkantak a repülőre

Bemutatkozás

A Szuhojtól jelenleg 170-en rendeltek a Superjet 100-as modellből, s 8 ilyen repülőgép már használatban is van az orosz Aeroflot, illetve az örmény Armavia légitársaságoknál. A Szovjetunió felbomlása óta ez az első olyan orosz repülő, amely megkapta az európai repülési tanúsítványt. Korábban a Malév is jelezte, hogy vásárolna Superjet 100-as gépeket.

Az indonéziai bemutatórepülések egy nemzetközi promóciós kampány részét képezték. A Superjet 100-ast előzőleg már bemutatták Mianmarban, Pakisztánban és Kazahsztánban, s Indonézia után Laosz és Vietnam következett volna.

A repülő 98 utas szállítására alkalmas, maximális hatósugara pedig 4400 kilométer.