A katari fővárosban, Dohában száműzetésben élő Músza Kúsza az AFP francia hírügynökségnek nyilatkozva vasárnap azt állította, hogy „ezeket a történeteket meghamisították”, vagyis hamis az a Mediapart oknyomozó portálon szombaton nyilvánosságra hozott dokumentum – a líbiai titkosszolgálatok egyik állítólagos 2006-os feljegyzése –, amelyen állítólag az ő kézjegye szerepel, s amely arról szól, hogy „elvi megállapodás” született 2006-ban Nicolas Sarkozy jelenlegi francia elnök választási kampányának támogatásáról.

Sarkozy egyik, még március 12-én tett nyilatkozatában nevetségesnek minősítette, hogy őt Kadhafi pénzelte volna a választások előtt.

A francia elnök vasárnap „gyalázatnak” nevezte az irat nyilvánosságra hozatalát. „Gyalázat. Hamisítvány” – mondta Sarkozy a Canal+ kereskedelmi televízióban. Hozzátette: „50 millió euró! Miért nem egyből száz? Egy olyan kampányra, amely 20-at ér”. Sarkozy szerint „szégyen”, hogy egyáltalán ilyen kérdésre kell válaszolnia. Bővebben>>>

Francois Fillon miniszterelnök szerint is egy olyan „hamis dokumentumról van szó, amelynek lehetetlen ellenőrizni a hitelességét”. A Le Monde című napilap korábbi főszerkesztője által alapított Médiapart internetes oldalt pedig a szocialista elnökjelölt „Francois Hollande gazdag barátai által finanszírozott butiknak” nevezte.

A feljegyzés címezettje, a líbiai afrikai befektetési alap elnöke, a jelenleg Franciaországban élő Basir Száleh közleményben fejezte ki „fenntartásait” a közzétett dokumentum hitelességével kapcsolatban, amelyet ő állítólag soha nem kapott meg.