Az Alibaba Group vizsgálata szerint bebizonyosodott, hogy az eladók lefizették a Taobao alkalmazottait, s ezáltal jogosulatlan előnyökhöz jutottak. Az érintettek közül eddig egy tulajdonost őrizetbe vettek, négyüket az eljárás idejére óvadék ellenében szabadon engedték.

A boltosok és a Taobao munkatársai közötti együttműködés lényege az volt, hogy az előbbiek kérésére a portál emberei eltávolították a szóban forgó vállalkozások szolgáltatására, áruira vonatkozó negatív tartalmú bejegyzéseket, kritikákat, illetve mesterségesen megnövelték a cégek hitelosztályzatát, erősítették pozitív minősítésüket. Az Alibaba nyílt levelében arra figyelmeztet, hogy a visszaéléseket elkövető szabálysértőkkel szemben a jövőben is el fognak járni, és szükség esetén átadják őket a rendőrségnek.

Az Alibabának ez volt az első nyilvános fellépése netes kiskereskedéseket üzemeltető vállalkozókkal szemben. A cég 2010-ben hozott létre egy olyan szervezeti egységet, amely a vásárlói panaszokat, az alkalmazottakra vonatkozó bejelentéseket hivatott kivizsgálni. Korrupciógyanús ügyek miatt azonban az elmúlt két évben a cég vezetésének több tagja volt kénytelen megválni pozíciójától.

A mintegy 500 millió felhasználóval rendelkező Taobaót 2003-ban alapították, éves bevétele tavaly elérte a 600 milliárd jüant, vagyis meghaladta a 95 milliárd dollárt. Ők bonyolítják a kínai netes vásárlások 80 százalékát, napi 8 millió expresszcsomagot kézbesítenek.

A csalások a netes közösség széles körében keltettek visszhangot, mikroblogok tömege nyilvánította ki felháborodását a vásárlók megtévesztése, a korrupció miatt. Azt is kiderítették, hogy a cég egyes munkatársai a Taobao weboldalán a hirdetésekkel is manipuláltak, valamint saját boltot üzemeltettek. A korrupciós hálózatnak technikusok és projekttervezők is dolgoztak.