Közben Susilo Bambang Yudhoyono indonéz elnök bejelentette: Vlagyimir Putyin orosz kollégájával abban állapodott meg, hogy a két ország szakértői együtt folytatják a kutatást, illetve a baleset körülményeinek és okainak kivizsgálását.

Egy indonéz lapban pénteken olyan feltételezés látott napvilágot, hogy a pilóták és az irányítótorony információcseréjét megzavarhatta az, hogy egyes utasok nem kapcsolták ki mobiltelefonjaikat.

A mentők kötelek segítségével próbáltak feljutni a Salak vulkáni hegy majdnem merőleges oldalán arra a helyre, ahol a Szuhoj cég Superjet 100-as gépének roncsai szétszóródtak. Miután kiderült, hogy a gép fekete dobozát valószínűleg csak sokára fogják megtalálni, orosz és francia katasztrófamentők csatlakoztak a hazaiakhoz, így összesen 85-en vesznek részt a munkában. A sűrű köd miatt helikopterek pénteken meg sem tudták közelíteni a helyszínt.

„Már hullazsákokba tettük a holttesteket, de még nem hoztuk le őket” – mondta sajtóértekezletén Daryatmo marsall, az országos mentőszolgálat illetékese a jakartai Halim repülőtéren, ahová a tetemeket viszik majd. Daryatmo sok indonézhez hasonlóan csak egy nevet visel.

A 2211 méter magas Salak-hegy a fővárostól mintegy 80 kilométerre emelkedik. A repülőgép a hegyoldal egy igen meredek szakaszának ütközött körülbelül 1800 méter magasságban. A holttesteket hajókötelekkel fogják leengedni, majd gyalog viszik a legközelebbi útig, s helikopterrel szállítják Jakartába. Mindez „két-három napot” igényel a mentők szerint.

A szerencsétlenül járt gép fedélzeten nyolctagú orosz személyzet és 42 utas tartózkodott, köztük potenciális vásárlók és újságírók. Túlélője feltehetően nincs a balesetnek. Bővebben>>>