A turisztikai sétahajó (Ride the Ducks), valamint a vele ütköző bárkát továbbító hajó működtetője (K-Sea) összesen 15 millió dollárt ajánlott fel az ellenük kárpótlási pert indító magyar hozzátartozóknak, amelyet a felperesek elfogadtak.

Emlékezetes, a két magyar fiatal 2010. július hetedikén vesztette életét, amikor a turisztikai hajó, amelyen utaztak, egy 72 méteres bárkával ütközött a Delaware folyón. A sétahajó kapitánya azért állította le a turisztikai járművet, mert füstöt vélt látni az utastérben. Rádión jelezte a környezetének, hogy 35 turistával – köztük egy mosonmagyaróvári iskola csoportjával – a fedélzeten megrekedtek, a jelzést azonban nem vette észre a bárkát továbbító hajó kormányosa. Matthew Devlin ugyanis egy családi vészhelyzet miatt lehalkította a fedélzeti rádiót és vezetés közben mobiltelefonját, valamint laptopját is használta. A kormányost tavaly novemberben gondatlanságból elkövetett emberölésért egy év és egy hónap letöltendő börtönbüntetésre ítélték.

S. Dóra és P. Szabolcs szülei a tragédia után kárpótlási pert indítottak a kacsahajó és a rendezőhajó üzemeltetője, valamint Philadelphia önkormányzata ellen. A per hétfőn kezdődött el Philadelphiában, a tárgyalás második napján azonban a bíró bejelentette, átmenetileg felfüggeszti a jogi eljárást, hogy a felperesek és az alperesek megpróbáljanak megállapodásra jutni. Peter Ronai, a magyar áldozatok családjait képviselő ügyvéd kedden a Magyar Nemzetnek azt nyilatkozta, hogy nem tudja, lesz-e megállapodás, de gyomorforgatónak tartja, hogy az érintett cégek eddig minden felelősséget elhárítottak a történtekért.

Az amerikai közlekedési hatóság a tragédiát követően tizenegy hónapon át vizsgálta a baleset okát. 4400 oldalas jelentésük szerint a végzetes napon többen is hibáztak. Kiderült többek közt, hogy a kacsahajó utasterében nem füst, hanem gőz szivárgott, előző este ugyanis a motor rutinellenőrzése után rosszul lett visszahelyezve a hűtősapka.