Mutációt indított a The New York Times

NT, 2012. június 28., csütörtök 23:51
Kínai nyelvű mutációt indított csütörtökön a vezető amerikai liberális napilap, a The New York Times, de a nyitás nehézkesnek mutatkozott, a hatalmas érdeklődés miatt ugyanis több mikroblog elérhetetlenné vált az indulást követően. Egyes megfigyelők a pekingi kormány beavatkozását gyanítják a zavar mögött.

Az újság a bővülő középosztály jelentette gazdasági lehetőségek kiaknázása érdekében kezdett ázsiai terjeszkedésbe. Kínai mikroblogfiókja, amely a Twitterhez hasonló Sina Weibo szolgáltatáson egy nap alatt mintegy tízezer követőt vonzott, hosszú ideig elérhetetlenné vált. Két másik szolgáltatónál, a Sohu.com-nál és a Tencentnél is indított blogot, az előbbit nem lehetett elérni, míg az utóbbin számos funkció – például a posztok kommentelése és továbbítása – nem működött.

Az esetet követően a kínai blogszférát elöntötték az arra vonatkozó spekulációk, hogy a The New York Times cenzúra áldozata lett. Craig Smith, a kínai mutáció igazgatója szerint nem kaptak tájékoztatást arról, hogy technikai hiba történt, vagy a blogok által közölt tartalom miatt váltak elérhetetlenné a fiókok.

A Weibót üzemeltető Sina cégnél azt mondták, hogy a blog elérhető és nem kaptak hibabejelentést.
A kínai szabályozás nem engedélyezi a külföldi szolgáltatóknak a közvetlen hírközlést az országon belül, ezért a The New York Times – más tengeren túli médiacégekhez hasonlóan – Kínán kívül tárolja szervereit. Ugyanakkor a tartalom miatti esetleges „elsötétítés” alól ez a taktika sem ad kibúvót.

Joseph Kahn, a The New York Times külpolitikai szerkesztője a The Guardian brit lapnak azt mondta, hogy bár a kínai kormány néha cenzúrázza a cég angol nyelvű oldalát, reméli, hogy a pekingi vezetés fogékony lesz a kínai nyelvű szolgáltatásra.

A The New York Times mellett a Financial Times, a The Wall Street Journal és számos más angol nyelvű orgánum indított kínai nyelvű hírszolgáltatást a hatalmas helyi piac kiaknázása érdekében.

A The Wall Street Journal egy évtizede van jelen a kínai piacon, s annak ellenére, hogy időnként nehézségekkel küzdött, vezetői szerint az elmúlt három évben rendkívül sikeres volt, több mint heti 35 millió oldalletöltést ért el.

Ugyanakkor az oldalt öt hétig blokkolták a hatóságok, miután 2010 októberében hírt adott arról, hogy Liu Hsziao-po, egy bebörtönzött kínai disszidens kapta a Nobel-békedíjat. A forgalma ezt követően felére csökkent – állította a cég egyik vezetője egy korábbi előadásában.

Forrás: MTI
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés