Orosz kézbe került a Balkán legrégebbi lapja

TK, 2012. július 18., szerda 09:26, frissítve: szerda 09:28
Egy moszkvai székhelyű vállalkozás vásárolta meg a német WAZ lapkiadó konszernnek a Balkán legrégebbi napilapjában, a belgrádi Politikában meglévő 50 százalékos részesedését – jelentette kedd este a Vajdaság Ma szerbiai magyar nyelvű hírportál.

Az új tulajdonos a moszkvai székhelyű East Media Group, amelyről szinte semmit nem lehet tudni. A legerősebb szerbiai párt, a Szerb Haladó Párt (SNS) közleményben tudatta, hogy „botrányosnak és szégyenteljesnek tartja, hogy a legrégibb szerbiai sajtóház, a Politika egyik napról a másikra, bárki tudta és a leghalványabb átláthatóság nélkül tulajdonost cserélt”. Az SNS szerint a Politika tulajdonváltása mögött a májusi parlamenti választások nyomán ellenzékbe kerülő Demokrata Párt (DS) azon próbálkozása áll, hogy „elfojtsa a sajtószabadságot”. A DS visszautasította e vádat.

A WAZ 2010 közepén közölte, hogy fokozatosan kivonul a szerbiai médiapiacról, mert elégedetlen az üzleti feltételekkel. Bodo Hombach, a német WAZ birodalom igazgatója akkoriban erről „bizalmas levélben” tájékoztatta Boris Tadić szerb elnököt – emlékeztetett a Vajdaság Ma szerbiai magyar hírportál.

Forrás: MTI
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása