Hatodjára hirdeti meg – csak idén – a bringásbarát munkahely, illetve település címszavú pályázatát a fejlesztési tárca. (Mondjuk egy kicsit bajos, hogy jelenleg, szeptember 13. kora délután ennyit tud a hirdető honlap

Fotó: kertam.hu


…de szerencsére van egy másik webfelület is, ahol a munkáltatók és a városatyák tájékozódhatnak, hogy mit kellene tenni a 21. századi közlekedésért.) Sok idejük az érintetteknek, és az érintettek fülét ügyesen rágcsálóknak már nincs pályáz(tat)ni, szeptember 28. a határidő. A településvezetők törjék csak a buksijukat maguk, de a munkaadóknak (mikrók, kisvállalkozások, közepes cégek, nagy halak, közintézmények, nonprofit szféra) volna egy-két tippünk, illetve segítő kérdésünk – a többit paraméterkönyvekbe, szabványokba ágyazva adja meg a tender kiírója, egész jó dolgokat lehet találni ám, például paraméterkönyvet…

A) Bejutás, elhelyezés
– Be tudunk-e jutni a meló épületébe kerékpárral simán a fenekünk vagy a hónunk alatt anélkül, hogy zavarnánk a kosztümben, öltönyben járókat?
– A be- és kihaladás összhangban áll-e az autók közlekedésével, ki- és beparkolásával?
– Lepakolhatók-e a bicók lopásbiztos helyen az épületen belül vagy azon kívül? (Előfordulhat, hogy nap közben állnak elő olyan időjárási viszonyok, hogy éjszakára ott kell hagyni a drótszamarat.)
– Fedett-e a bringatároló?
– Van-e elegendő hely? (A kerekezők rá fognak kapni!)
– Kezelhetően keskeny-e a tárolószerkezet, hogy a ma legtutibb megoldást, az U-lakatot rátegyük?

B) Bringáskomfort
– Van-e zuhanyzó, amely
a) rendszeresen takarított,
b) teljes műszakban hozzáférhető,
c) meleg vizes zuhanyzó,
d) átgondolt öltözővel felszerelt?
– Ösztönzi-e a munkáltató a bicós munkába járást (szélsőséges példa: benzinkártya helyett bringaszerviz-hozzájárulás)?

Nagyon zárójelben jegyeznénk meg, hogy aki pályázik, pluszpontokat kap a Széchenyi-terves elbírálásnál… Két hét van ötletelni, írni és leadni, hajrá!