Skótok a skót függetlenség ellen

Kovács N. László
Forrás: MNO
2012. június 25., hétfő 11:59
Alistair Darling egykori pénzügyminiszter állt a skót függetlenség ellen indított nagyszabású kampány élére.

Mint ismert, a Skóciát vezető Skót Nemzeti Párt (SNP) és az első miniszter, Alex Salmond nagyszabású terveket dédelget a nemzet függetlenné válásáról. 2014-ben népszavazásra bocsátanák a kérdést, az „igen” szavazatok győzelme esetén pedig Skócia elhagyná az Egyesült Királyságot. Az ötlet azonban nem minden skótnak tetszik, az egység ismert hívei pedig most kampányba kezdtek a jelenlegi Nagy-Britannia megmentéséért, élükön Alistair Darling egykori munkáspárti pénzügyminiszterrel, aki jelenleg Edinburgh egyik körzetének parlamenti képviselője.

„Mindkét világból a legjobbat akarjuk” – ez a kampány szlogenje, Darling és társai pedig eddigi nyilatkozataikban főként arra koncentráltak, hogy Skócia jövője sokkal biztosabb a nagyobb államalakulat védelmében. „Ha elhagyjuk a királyságot, akkor nincs visszaút: egyirányú jegyet veszünk gyermekeinknek egy bizonytalan jövőbe” – szól a kampány nyitórendezvényén elmondandó beszéde, melyet már eljuttatott az újságoknak. Darling ugyanakkor a közös értékeket, a brit nemzet összefonódó kapcsolatait is igyekezett kiemelni. „Büszke nép vagyunk egy nagy országon belül. Bátran vállaljuk identitásunkat: skótok, britek, európaiak, világpolgárok vagyunk, és ezek egyikét sem akarjuk feladni. Barátok, szomszédok – egy család, melynek kötelékei átnyúlnak a határokon, és összetartanak bennünket” – fogalmaz a politikus.

A hivatalosan „Együtt Jobbak Vagyunk” (Better Together) elnevezésű kampány hónapok óta formálódik, a felek azonban nehezen egyeztek meg a vezető személyében, és abban, hogy a különböző politikai pártok hogyan működjenek együtt. A nyitórendezvényen mindenesetre a munkáspárti Darling mellett ott lesz a skót liberális-demokraták egykori elnöke, Charles Kennedy és a skót konzervatívok egykori vezetője, Annabel Goldie. Azt egyelőre nem tudni, hogy a konzervatív kormányzat – mely nem túl népszerű Skóciában – milyen szinten vesz majd részt az eseményekben. A kampány rendezvények mellett reklámkampányt is tervez, amelynek online részét az Obama-kampány netes stratégiájáért is felelős amerikai cég, a Blue State Digital fogja végezni.

(The Telegraph)

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés