Elkészültek a kerettantervek, a minisztériumi egyeztetés alatt álló anyag még szeptemberben rendeleti formát ölt. Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet a Magyar Nemzetnek megküldött anyaga szerint a tanítandó tartalmakat a korábbiakkal ellentétben nem évfolyamonként, hanem iskolatípusonként, illetőleg tagozatonként határozták meg. A tervek szerint az alsó tagozatosoknak kilenc különféle tantárgyuk lesz: az erkölcstan már az első osztálytól kötelező lesz heti egy órában, az idegen nyelv oktatása pedig a negyedik évfolyamon lép be, heti kétórás kerettel. Az ének-zenét már ebben az időszakban lehet emelt szinten – heti öt órában – tanítani.

Az iskola a gyereknevelés temploma, az iskolákat „vissza kell kanyarítani” arra a pályára, amelyen a munkára készítik fel a fiatalokat – jelentette ki Hoffman Rózsa a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Harsány általános iskolájának tanévnyitóján pénteken. Csütörtökön az oktatásért felelős államtitkár kijelentette: ellenőrizni fogják a mindennapos testnevelésórák megtartását a gyermekek érdekében.

A felső tagozatosoknak 16 féle tantárgyuk lesz, magyar nyelv és irodalomból például két különböző tanmenetet is kínálnak a tantervek kidolgozói. Ötödik és nyolcadik évfolyam között az ének-zene mellett már a matematikát, az idegen nyelvet és a természettudományt is tanulhatják emelt szinten a gyerekek. A minimális óraszámokat tartalmazó táblázat szerint ezen időszakban a diákoknak heti három idegennyelv- és matematikaórával kell számolniuk, történelemből viszont csak kettő lesz. Osztályfőnöki órát ötödiktől kell tartani, a kémia, fizika, biológia és földrajz pedig a hetedik évfolyamon lép be.

Javarészt az intézményátadások miatt jelentősen nő az egyházi iskolákba, óvodákba járók száma a szeptembertől induló tanévben a tavalyihoz képest.

A négyosztályos gimnáziumokban egyszerre két nyelvet is kell tanítani, amelyekre a kerettantervi ajánlás alapján heti 3-3 óra lenne. Ebben az iskolatípusban a tervek szerint 15 különböző tantárgy szerepel a diákok órarendjében, míg a szakközépiskolákban csak 12 közismereti tárgy lesz, a szakiskolákban pedig ennél is kevesebb: mindössze 9, amelyek között önálló helyet kap az osztályközösség-építés is.