Minden forrásra: uniós és kormányzati támogatásra is szükség lesz a Lánchíd, a budai Clark Ádám tér és a Váralagút felújításához – szögezte le a Magyar Nemzetnek Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes. A hídfelújítási program elindításáról elmondta: legkorábban 2015-ben kezdődhet a nagy munka. – Elkészült Budapest legkritikusabb helyzetű dunai átkelőinek a fővizsgálata, s egyértelmű, hogy az 1849-ben átadott Lánchidat kell tatarozni, ezután kerülhet sorra a Petőfi híd, az Erzsébet híd.

Részletes felújítási program készül, a Lánchíd teljes rekonstrukciójának megvalósíthatósági tanulmányát pedig egy éven belül a Fővárosi Közgyűlés asztalára tesszük – emelte ki a városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes. Szerinte ezt követően becsülhetik meg a beruházási összegeket, s kezdődhet az előkészítés. A hidakat öt évente felül kell vizsgálni.

Az előző, balliberális városvezetés örökségét feldolgozó Fehér könyv több fejezetben is foglalkozik a Szabadság híd és a Margit híd botrányos felújításával. A beruházások költségei menet közben emelkedtek több száz milliós, milliárdos nagyságrendben. A Margit híd esetében felvetődött, hogy az EU vissza is vonhatja a több mint 20 milliárd forintos fejlesztés támogatását.

A teljes cikket a Magyar Nemzet csütörtöki számában olvashatják.