Sok vendég fizetéskor szembesül azzal, hogy pihenőkártyáját a hotelek vagy vendéglátóhelyek nem tudják elfogadni. Az ok rendszerint az, hogy a szolgáltatónál lévő kártyaterminált nem az a bank üzemelteti, amelyik a kártyát kibocsátotta. Ez önmagában még nem adhatna okot az elutasításra, hiszen a Széchenyi-pihenőkártya alkalmazását szabályozó rendelet kimondja, hogy az egyes kibocsátó bankoknak kölcsönösen kezelniük kell egymás kártyáit. Ez ráadásul nem csak a szabályozás szerint van így, a terminálok átjárhatóságának – tudta meg a Magyar Nemzet a Nemzetgazdasági Minisztériumban – április vége óta technikai szempontból sincsen akadálya. Egyedi technikai problémák ettől még lehetnek – vélhetően ezekkel találkoznak azok a vendégek, akik nem tudnak pihenőkártyájukkal fizetni. Emellett fontos azt is tudni, hogy a szolgáltatóknak – függetlenül attól, hogy POS terminállal, interneten vagy telefonos úton intézik a kártyaelfogadást – mindhárom kibocsátó intézménnyel elfogadóhelyi szerződést kell kötniük. A tárca szerint rövid időn belül lényegében a teljes magyarországi terminálhálózat alkalmassá válik a pihenőkártyák elfogadásra.