Nemrégiben bejelentette, hogy a jövőben folytatják és rendszeressé teszik az áruházláncok fogyasztóvédelmi ellenőrzését a fővárosban annak érdekében, hogy a magyar vásárlók is olyan szolgáltatásban részesüljenek, mint tőlünk nyugatabbra szokás. Másként bántak velünk az elmúlt évtizedekben a multik?

– Korábban több szervezet is csak alkalmanként, különösen húsvét és karácsony előtt tartott nagy ellenőrzéseket, szerintünk viszont az a helyénvaló, ha folyamatos az ellenőrzés, ezért mi 2012. január elseje óta ezt tesszük. Azt tapasztaltuk, hogy nagy multicégek rendkívül ügyesen feltérképezték a vásárlókat, és tudják, melyek azok a módszerek, amelyekkel be lehet őket csapni. Azt látjuk, hogy a magyarok különösképpen fogékonyak az akciózásra, s ha kell, ha nem, harapnak rá, noha az akciók legtöbbjében mindig van valamilyen furfang. Régi módszer, ha egy áru például tíz dollár, de nem tudják eladni, akkor fölé írják, majd áthúzzák, hogy húsz dollár, és azonnal el fog menni. A magyarok kifejezetten érzékenyek erre, noha nem tudjuk, hogy az az ár, amit kiírnak, a kedvezményes-e. Arról már nem is beszélve, hogy sok esetben az akciós valójában drágább, mint az eredeti ár. Régi módszer az is, hogy a multik akcióznak, miközben nincs is akciós termék. Ez azt jelenti, hogy akciós termékként hirdetnek meg például egy nyugágyat, amelyből mindössze egy darab van. Ezután az biztos elkel, majd azt mondják, bocsánat, elfogyott az akciós áru, de ekkor már becsalták a vásárlót, aki talán vesz valami más dolgot.

A teljes interjú a Magyar Nemzet szerdai számában olvasható.