Az ügyben napokon belül megkezdődnek a tanúkihallgatások – mondta Nyíkos Tamás. Az önkormányzat sajtószóvivője, Dávid Edit 2011. december 2-án jelentette be, hogy a kalocsai képviselő-testület szerint a korábbi városvezetés és az egyik energiaszolgáltató között megkötött szerződés jelentős összegű anyagi hátrányt okozott a városnak, ezért feljelentést tettek ismeretlen tettes ellen.

Közlése szerint Kalocsa korábbi vezetése és az energiaszolgáltató cég 2002-ben kötötte meg, majd 2003-ban módosította a közvilágítás fejlesztését, valamint a lámpatestek korszerűsítését szolgáló, jelenleg érvényben lévő szerződést, amely szerint nettó 97 millió forintból újul meg a csaknem háromezer lámpatest. Kalocsa városa az energetikai cégnek az áramdíjon felül havi átalányban fizette a beruházás költségeit, s az elmúlt tíz évben bruttó 175 millió forintot fizetett ki, illetve további 120 millió forintot kellene kifizetnie négy év alatt, így a nettó 97 milliós beruházás bruttó értéken több mint 300 millió forintjába kerülne az önkormányzatnak.

A beruházás célja az volt, hogy a közvilágítást magasabb színvonalon, de jelentős üzemeltetési költségmegtakarítással oldják meg, ugyanis a beruházás költségeit éves átalánydíj formájában fizeti meg a város, amelynek fedezetéül a korszerűsítésből adódó energiamegtakarítások szolgáltak volna. Az önkormányzat adatai szerint az átalánydíjra csaknem kétszer többet fizet a város, mint amennyi energiamegtakarítást eredményezett a beruházás.

A helyhatóság sajtószóvivőjének közlése szerint a szerződés megkötése során is jogszerűtlenségek sorozata történt, mert testületi felhatalmazás, valamint jegyzői ellenjegyzés nélkül kötötték meg azt, de a törvény által előírt közbeszerzési eljárásra sem került sor.