Amikor kétszer fizetünk a buszon

Idő szaki, 2011. december 2., péntek 16:00, frissítve: péntek 16:00
Hol volt, hol nem volt, van egy busz. Még van, így helyes. Azzal járok az óragyárba, de már zörög, meg füstöl, oldalát időnként megnyaldossák a lángok, de hát jobb, mint a harmadik világban látott vonatok emberfürtökkel az oldalukon. A semminél pedig pláne jobb, de még a metrónál is.

Ugyanis az aluljárók helyenként már algásodnak, némelyiküket pedig úgynevezett közbiztonsági műveleti területté alakították. Veszélyeseknek találtattak ugyanis, a kéregetők helyét átvették a késelgetők. Rácsok között közlekedünk a föld alatt, borostás, acetilénszagú biztonsági őrök mellett kell elsasszéznunk, nem tudni, hogy odalent a rendőrkutyák orrát az ő szaguk facsarja annyira, hogy majd megőrülnek, vagy azoké, akik ellen odavezényelték őket.

A tömegközlekedés mára sokak számára kiváltság lett. Hiszen van, aki kétszer fizet érte: egyszer adó formájában, hiszen amikor az állam megsegíti a koordináló vállalatot, akkor az ő pénzét is odaadja, második alkalommal pedig akkor tejelünk, amikor az egyre drágább jegyet megvesszük. Szerencse, hogy megszületett az a méltó és igazságos döntés, hogy aki nem adózik, annak nem is kell adnia továbbiakban semmit. Így mégiscsak marad, aki használja a tömegközlekedést.

De ma például nem tudta senki, mert lerobbant a busz, mi toltuk be, szerencsére segített az ellenőr is. Örült, mert aznap nem verte meg senki, és boldog volt amiatt is, hogy várhatóan nem kell dolgoznia majd a jövő héten. Sztrájk lesz – súgta a fülembe, majd kacsintott egyet, és hozzátette: nehogy már kidolgozzam a belem, ezeknek… Köpött egyet, és taszigáltuk a tragacsot tovább.

hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50