A mélypont ünnepélye

Kirúgott újságíró: hazugsággyár lett az Origóból

MNO, 2017. március 11., szombat 09:45, frissítve: szombat 18:26
A Central Médiacsoport irodaháza. Az épületben működik az Origo szerkesztősége
A Central Médiacsoport irodaháza. Az épületben működik az Origo szerkesztősége
Fotó: Nagy Béla / Magyar Nemzet
Húsz év szakmai munkáját döntötte porba hetek alatt az Origo új vezetése, hazugsággyárat csinált a lapból, és örökre a mélybe taszította – írta a sportrovat egyik, márciusban elbocsátott munkatársa. Mártha Bence kemény nyílt levélben búcsúzott a cégtől és korábbi munkatársaitól.

„Hitvány hazugsággyárat csináltak” a nagy múltú Origóból „a Faktor.hu–TV2 szabadcsapatai”, hetek alatt dőlt romba minden, amit „Nádoriék, Weyerék, Pethő Andrisék” és persze a még most is kitartó sportrovat néhány tagja húsz éven át építettek fel – üzent nyílt levélben Mártha Bence, a sportrovat napokban kirúgott egyik újságírója

Mint a lap múltjáról és jelenéről fogalmaz, két éve még ráhívta volna a mentőt, ha valaki azzal jön neki, hogy az Origónál „nemcsak kiszednek dolgokat egy (névvel vállalt) cikkből, de bele is írnak a szerző mondanivalójával tökéletesen ellentétes sorokat”.

Szerinte a lap mostani vezetése lábon lőtte magát, hiszen mára az Origo „nemcsak hitelességét és karakterét veszítette el (örökre), hanem az olvasottságát és az elérését is. Tehát még azt az alávaló célt sem szolgálja, amiért ezt tették vele […], butaság volt dörgölőző bértollnokok kezébe adni a kormánylapátot.” Példaként említi a szakmai munka színvonaltalanságára azt, hogy a Vidnyánszky Attilának, a Nemzeti Színház vezetőjének túlságosan gyakran beszóló kultrovatot a vezetőjével együtt kivágják – írja a levelet idéző Index.

Mártha Bence önkritikusan hozzáteszi: abban, hogy „az lett az Origóból, amit akartak”, magát is cinkosnak érzi, bár szerinte nincs szó arról, hogy miattuk ne tudott volna „zökkenőmentesen hazudni az Origo… Semmi hatásunk nem volt arra, hogy mi történik, így azt sem tudtuk megakadályozni, hogy az újság meredek zuhanással megérkezzen a kráter mélyére, ahol csak sötétség van.”

A kirúgott újságíró szerint az Origo név már menthetetlen. Mint írja, „ez azért megbocsáthatatlan, mert rátok, a felelősökre maximum úgy fog emlékezni a sajtótörténelem, mint a magyar újságírás pufajkásaira, de az Origo lehúzása a retyón alaposan túlmutat néhány közepesen tehetségtelen bértollnok sorsán”.

Az MNO korábban beszámolt róla, az Origónál már az év elején több szerző is felmondott, február közepe és március másodika között viszont nyolc embert kirúgtak a szerkesztőségtől, köztük a korábbi hírturnus vezetőjét, több hírszerkesztőt és a sportrovatos Mártha Bencét is.

Információink szerint az elbocsátásokat gazdasági okokkal magyarázta Gábor László hírfőszerkesztő, de a kirúgásokról szóló értekezleten azt is hozzátette, hogy nincs szükségük a szerzőkkel folytatott patetikus vitákra, együttműködő csapattal szeretnének dolgozni.

Úgy tudjuk, a napokban újabb újságíró állt fel az Origo szerkesztőségéből – egy olyan szerző, aki még két éve, a médiavállalat eladása előtt érkezett a céghez, és riporterként korábban sok cikket jegyzett a menekültválságról, de az új klientúra megjelenésekor a lap gazdasági rovatához került.

hirdetés
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása