Szalai Annamária a sajtótájékoztatón elmondta: a felnövekvő nemzedékek tagjai már egy digitális univerzumba születnek, sikerük egyik kulcskérdése, hogy miként tudnak eligazodni e világ bonyolult útvesztőiben.

Ahhoz, hogy tudatosan és okosan tudják kiaknázni az infokommunikációs technológiákban rejlő lehetőségeket, meg kell érteniük és meg kell ismerniük a média és a hírközlés sajátos működését. Ehhez nyújt segítséget az összefogással megvalósuló médiaértés-oktató központ – mondta a hatóság elnöke.

A központ célja, hogy a 9-16 éves fiatalok játszva sajátíthassák el a médiakultúra alapjait. Az interaktív feladatok során az ide érkezők elkészíthetik saját tévéhíradójukat, reklámot forgathatnak, rögzíthetnek rádióműsort és megszerkeszthetik saját újságuk címlapját; élményszerűen ismerkedhetnek meg a média és a hírközlés műhelytitkaival.

Az oktatóközpontnak egyelőre nincs neve, ezért az NMHH és partnerei pénteken egy névpályázatot is elindítottak, amelyre szeptember 20-ig várják az ötleteket.