Médiaviszonyok

Napokon belül tulajdonost vált az Index?

MNO, 2016. június 21., kedd 16:21, frissítve: kedd 17:39

Tegnap Simicska Lajos egy zártkörű vezetői értekezleten kijelentette: nem engedhető meg az, hogy az ország egyik vezető internetes médiája az Orbán–Habony páros irányítása alá kerüljön.

Hogy miként kíván fellépni az üzletember – aki lapunk mellett több más médiavállalkozásnak is tulajdonosa – annak érdekében, hogy ez ne következzen be, az értekezleten nem részletezte. Ám kijelentése mindenképpen figyelemre méltó annak tükrében, hogy az utóbbi napokban a sajtóban több olyan információ is napvilágot látott, miszerint az Index hamarosan Simicska Lajos tulajdonába kerülhet.

A 168 Óra múlt héten arról számolt be: a nagyvállalkozónak opciós szerződése van a Spéder Zoltánhoz kötődő oldal megvásárlására, így hiába érdeklődhet az Andy Vajna – Habony Árpád-kör a lap iránt egy esetleges tulajdonváltás során. Ismert: többen is azt feltételezték, hogy a Spéder Zoltánnal szembeni vizsgálatok mögött más okok mellett az is állhat, hogy a bankvezért rábírják arra, váljon meg a CEMP médiacsoporttól, amelyhez az Indexen túl a Portfólió.hu és a Napi.hu is tartozik.

Múlt szerdán a Népszava is azt közölte a nagyvállalkozóhoz közeli forrás alapján: Simicska Lajos pályázhat a hírportálra. Ismert, nemrég a Class FM-et birtokló Advenio Zrt.-n adott túl az üzletember, majd megszűnt a Metropol napilap is. A Népszava értelmezése szerint a médiaportfólió átrendezése zajlik, ami összefüggésben állhat az Index megvásárlására tett előkészületekkel.

Kormánypárti nyomulás

Eközben folyamatosan igyekszik újabb szeleteket kiszakítani a médiapiaci tortából a Habony–Vajna-kör. A Habony Árpádhoz kötődő Modern Media Group elindította a Lokál ingyenes napilapot is, azonnal szerződést kötve a BKV-val, annak ellenére hogy a Metropol már tizennyolc éve működött a piacon. Bár a BKV korábban a Metropol esetében arról beszélt, hogy pályáztatásra lenne szükség, végül közbeszerzés kiírása nélkül döntött a Lokállal való szerződésről, miközben a Metropollal kötött terjesztési szerződést a cég nem hosszabbította meg, és így járt el a MÁV is.

De nem csak az Index és az ingyenesen terjesztett napilap került a kormányközeli „befektetők” célkeresztjébe az utóbbi időben. A 168 Óra értesülése szerint Mészáros Lőrinc polgármesternek, a miniszterelnök barátjának üzleti köre a Heinrich Pecinához kötött Mediaworks iránt érdeklődhet. Ehhez a csoporthoz tartozik a Népszabadság és a Nemzeti Sport is. Az értesülés szerint a Mediaworks végső vevője a Duna Aszfalton keresztül az idén tavasszal alapított Opimus Press Zrt. lehet, amely a 168 Óra szerint egy zártkörű, sikeres kötvénykibocsátás után 6,2 milliárd forintot tud csatasorba állítani a terjeszkedésre. (Hogy kik dobták be a kalapba ezt a pénzt pontosan, az egyelőre üzleti titok.)

Lázár János kancelláriaminiszter a múlt heti kormányinfón ugyanakkor cáfolta, hogy médiavásárlásban gondolkoznának a kormányközelben, és még arra is megkérte az egyik újságírót: ugyan világosítsa már fel, ki az a Heinrich Pecina.

hirdetés
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása