Reakció

Nem értik, kinek fizetett Vajna a TV2-ért

MNO, 2016. január 4., hétfő 17:51
A Magyar Broadcasting Co. bejelentette, hogy lezárta a TV2 Csoport megvásárlását, valamint megállapodást kötöttek a TV2 korábbi tulajdonosával. Azonban a Megapolis Media Zrt. szerint a TV2 Media Group Holdings Kft.-hez nem érkezett meg a TV2 Csoport vételára, és hozzájárulását sem kérték a jogerős cégbírósági adatok megváltoztatásához.

A Magyar Broadcasting Co. Kft. vasárnap jelentette be, hogy lezárta a TV2 Csoport megvásárlását, és a vállalat a tranzakcióhoz szükséges engedélyek birtokában benyújtotta a változásbejegyzési kérelmét a cégbírósághoz és Dirk Gerkens-t kinevezte a TV2 Csoport vezérigazgatójának. A közleményben idézik Andy Vajnát, a Magyar Broadcasting Co. Kft. ügyvezető igazgatóját, tulajdonosát, aki azt mondta: a TV2-ből egy szórakoztató és piacvezető kereskedelmi televíziót szeretne létrehozni – írta az MTI.

Vajna csak megemlítette Orbánnak a TV2 megvételét

Tagadja Andy Vajna, hogy megbeszélte Orbán Viktorral a TV2 megvásárlását, azt azonban elismerte a milliárdos kormánybiztos a Népszabadságnak adott interjújában, hogy megemlítette az ügyletet a miniszterelnöknek.

A vételárat üzleti titokra hivatkozva nem árulta el, ahhoz állítása szerint az MKB nem, csak az állami Eximbank nyújtott hitelt piaci alapon.

Kiemelték, hogy a Magyar Broadcasting 2015. október 15-én adásvételi szerződést írt alá a TV2 Média Csoport Kft. 100 százalékos üzletrészét és a CEE Broadcasting Limited alaptőkéjének 100 százalékát megtestesítő részvényei megszerzéséről. A társaság ezzel egy időben megállapodást kötött a TV2 korábbi tulajdonosával, a ProSiebenSat.1 Media AG-vel az eladóknak, valamint a csatornának biztosított hitelek átvállalásáról.

Kedvezőtlen bankgaranciák

Az Index úgy tudja, december 31-én ütötték nyélbe az ügyletet, tehát nem siették el. Ennek oka az lehetett, hogy a TV2-nek még a Pro7Sat1-korszakból, pontosabban a Várdy Zoltán-korszakból volt pár magas összegű szerződése amerikai filmstúdiókkal, például a Universallal, amikkel kapcsolatban az amerikai partnereknek voltak kifogásaik – teszik hozzá. Egyik informátoruk szerint a Pro7Sat1 annak idején garanciát vállalt arra, hogy a kifizetések akkor is megtörténnek, ha a TV2 csődbe menne, és most ezt a kezességet kellett átvállalnia a vevőnek, csakhogy a bankgaranciák, amiket a Magyar Broadcasting Co. Kft mutatott, nem voltak elég jók az amerikaiaknak, és elég sokáig tartott, mire elfogadták azokat.

Nem érkezett meg a vételár

A Megapolis Media Zrt. közleményben reagált a nyilatkozatra. Közölték, hogy a TV2 Media Holdings Kft.-hez nem érkezett meg a TV2 Csoport vételára, valamint hozzájárulását sem kérték a jogerős cégbírósági adatok megváltoztatásához. Ha a Magyar Broadcasting Co. Kft. tényleg kifizette a ProSiebenSat.1 Media AG-t,akkor ez utóbbinak megszűnik a zálogjoga, ami meggyorsíthatja a folyamatban lévő cégeljárások befejezését – fűzik hozzá.

A Megapolis 2011-ben jött létre, kizárólagos tulajdonosa Fonyó Károly, aki Simicska Lajos médiavállalkozásait régóta irányítja. Február 16-án a Nemzet Kft.-ben fennálló üzletrészének döntő hányadát Simicska a Megapolis Media Zrt., valamint a Pro-Ráta Holding Zrt. részére értékesítette. Simicska Lajos a Hír TV Zrt.-ben betöltött igazgatósági tagságáról ugyanezen a napon lemondott, részvényeit szintén a Megapolis Media Zrt. vásárolta meg.

hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés

Hozzászólások - 1 db

A hozzászólások mutatása