A rádió közleménye szerint „a gazdasági helyzet és a kiegyenlítetlen médiapiaci viszonyok miatt a rádió szakmai sikerét és népszerűségét” nem sikerült kereskedelmi sikerré alakítani. A tizenöt éve a rádiós szakmában dolgozó szakember most távozik erről a piacról.

Amíg a NeoFM-et működtetik a tulajdonosai, naponta 2,1 millió forinttal növelik a hatósággal szembeni köztartozásukat – közölte szerdán a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának szóvivői irodája.

A finanszírozási problémákkal küzdő FM1 Zrt. médiaszolgáltatási szerződését a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 20-án felmondta, miután a rádió nem kezdte meg törleszteni tartozását.

Csaknem 900 millió

A Magyar Hírlap szerdai számában azt írta,  csaknem kilencszázmillió forintra nőtt a z adót üzemeltető cég tartozása, mivel az esedékes negyedéves díjfizetési kötelezettségének sem tett eleget.

A napilap szerint a NeoFM-nek július 15-én járt le az újabb negyedéves díjfizetési kötelezettsége. Ez vasárnapra esett, így a rádiónak lehetősége lett volna hétfő éjfélig fizetni, de a Médiatanács szóvivői irodája a Magyar Hírlapot arról tájékoztatta, hogy egy fillér sem érkezett hozzájuk a NeoFM-től.

A rádió vezetői június 18-án bejelentették, hogy egy 500 millió forintos váltót ajánlottak fel a hatóságnak, és csődvédelmet kértek maguk ellen, a hatóság viszont azt közölte: jogszerűen nem fogadhatja el az értékpapírt.

Július 3-án az FM1 Zrt. összes részvényét megvásárolta a Dr. M-MEDIA Kft.

A NeoFM annak a Sláger Rádiónak a korábbi frekvenciáján üzemel, amely szintén – miután piacvezetővé vált – kezdett elmaradozni kötelezettségei vállalásától (műsorok tartalma, befizetési kötelmek), és működése harmadik évében, 2001-ben felfüggesztette a koncessziós havidíj fizetését, s bő egy évig egyetlen fityinget sem adott a közös kasszába. 2002-ben az ORTT ugyan felbontotta működéshez szükséges szerződést, de a folyamat végül azzal a kompromisszummal zárult, hogy az adó 70 százalékos díjkedvezménnyel 2009-ig tovább folytathatta a sugárzást, sőt a szocialista–liberális többségű Országos Rádió- és Televízió Testület egy laza döntéssel lenullázta az eredetileg a hatvanas–hetvenes évek szupersztárjaival előrukkoló, külföldi tulajdonú rádió tartozását.