A Google nemrégiben fejezte be a Google Shopper alkalmazás iPhone-os és iPades változatának frissítését. Az Offers beépítésének köszönhetően most már az amerikai iOS-felhasználóknak is lehetőségük van arra, hogy egyenesen az alkalmazásból kössék le a helyi boltok és szolgáltatók kedvezményes termékeit - a la Groupon. Az applikáció korábbi verziójában androidos társaikkal ellentétben még csak kereshettek: a vásárlásokat más rendszereken keresztül kellett lebonyolítaniuk.

A Shopper frissítése csak az egyik olyan „gesztus", amellyel a Google az utóbbi időkben az Apple-rajongóknak „kedveskedett". A cég jelentős pénzt és energiát öl egyes mobiltermékei és szolgáltatásai iOS-kompatibilissá tételébe: e hét hétfőn például egy sor olyan fejélesztést jelentettek be, amelyek révén a Google+ iPhone-on és iPaden bejelentkező felhasználói is hozzáférhetnek az olyan fejlett szolgáltatásokhoz, mint a javított értesítési központ, a nagy felbontású fotók feltöltése, vagy a beépített keresőfunkciók. Mi több: a múlt hónapban a Google Search iPad-verziója is nagygenerálon esett át, így már az Apple-esek is használhatják az Apps alkalmazások gyors elérését lehetővé tévő beépített quick-access interfészeket.

Mit keres a Google az Apple eszközein?
A Google tehát komoly erőfeszítéseket tesz azért, hogy platformfüggetlenné tegye egyes megoldásait. De vajon miért? És hogyan választják ki azokat az alkalmazásokat, amelyeket az Android mellett más mobiloperációs rendszerek használói számára is elérhetővé tesznek?

 

A cikk további része a Computerworld.hu-n olvasható.