A húsz éve alapított családi vállalkozás a régióban fellelhető almát, meggyet és szilvát dolgozza fel, ezekből hatvanféle szárított gyümölcsterméket állít elő. A mintegy 90 főt foglalkoztató Nobilis Zrt. jelenleg 16 európai országba exportálja termékeit, tavaly pedig a dél-koreai és japán piacra is sikerült belépnie – mondta el Novák Tibor, a társaság ügyvezető igazgatója a helyszínen. A második legnagyobb brazil szupermarketlánc, a Verdemar Supermercado számára elindított első szállítmány közel ezer karton édességet tartalmaz mintegy 20 ezer euró értékben.

Novák Tibor közölte: a magyar és a brazil vállalkozás egy élelmiszer-ipari kiállításon vette fel a kapcsolatot, a Verdemar tulajdonosaiban pedig komoly szimpátiát keltett a Nobilis tevékenysége. A mintegy 180 millió dollár éves forgalmú, szintén családi vállalkozásként indult brazil áruházlánc túlnyomóan Észak-Amerikából és Európából szerzi be az üzlethálózat prémium termékeit.

Az ügyvezető közlése szerint a Nobilis brazíliai piacra lépésével lehetőség nyílik arra, hogy akár a kisebb magyar mezőgazdasági vállalkozások is bekapcsolódhassanak a Magyarország és Brazília közötti termékforgalomba. A két ország termékforgalmában évtizedek óta a gépek, híradástechnikai készülékek, vegyi termékek jellemzőek, az élelmiszer elenyésző részt képvisel; Brazíliából nagyobb mennyiségű nád- és répacukor, dohány és kávé érkezik, Magyarország pedig főleg bort és szárított zöldséget exportál. Az almaszirom- és aszaltmeggy-szállítmány Hamburgon keresztül érkezik Rio de Janeiróba, ahol kóstoltatással egybekötött intenzív marketingkampányt indítanak a magyar édességek népszerűsítésére – mondta Novák Tibor. Hozzátette: az első édességszállítmányt a remények szerint akár további húsz konténer is követheti mintegy 400 ezer euró értékben.

Az 500 szatmári és dél-szabolcsi gyümölcstermelővel kapcsolatban álló Nobilis termékeinek 35 százalékát exportálja, a fennmaradó részt pedig belföldön értékesíti. A társaság a tavalyi mérlegadatok alapján 1,2 milliárd forintos nettó árbevételt realizált, nyeresége pedig elérte az 50 millió forintot.