Pénzeső a baloldali és kormányzati forrásokból működő médiának

Magyar Nemzet, Bodacz Balázs, 2005. július 12., kedd 00:01, frissítve: kedd 00:01
Kizárólag baloldali kötődésű, illetve kormányzati forrásokból működő médiumok nyertek az informatikai tárca 200 millió forintos, az európai uniós információk terjesztésére kiírt tavalyi pályázatán. A nyertesek többsége egyelőre nem teljesítette a pályázatban vállalt kötelezettségét.
A köztelevízión, annak egyik kft.-jén és a Pécs TV-n kívül a Hit Gyülekezetéhez kötődő Magyar ATV, a Nap-keltét is készítő, Gyárfás Tamás vezette St. Plusz Kft. és az MSZP-s milliárdos Kapolyi László által megszerezni kívánt nyíregyházi Kölcsey TV részesülhetett az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) tavalyi, 200 milliós keretösszegű pályázatából.

Az SZDSZ-es irányítású IHM Információs társadalom – európai televíziók című pályázatának kiírása szerint az a közműsor-szolgáltató vagy saját gyártási kapacitással rendelkező műsorkészítő szerepelhetett sikeresen a megméretésen, amely a támogatásból készült műsorszámban vállalta az információs társadalommal, Magyarország EU-csatlakozásával, illetve az unióval kapcsolatos ismeretek terjesztését.

A támogatási összeget a pályázatok nyertesei a műsorok készítéséhez szükséges eszközök beszerzésére is fordíthatták. A tételes elszámolás mellett azonban vállalniuk kellett azt is, hogy a támogatásból létrehozott tartalmakat digitalizálják, archiválják, és honlapjukon hozzáférhetővé teszik.

Mindezekkel szemben a nyertes pályázók közül csak az ATV honlapján van utalás a minisztériumra, de ott sem a pályázattal kapcsolatban. Mint olvasható: „A Magyar ATV technológiai fejlesztését az IHM támogatta.” A minisztérium sajtóosztályán a csatorna támogatásával kapcsolatban szűkszavúan csak annyit mondtak: a pályázatokat átnézve a Magyar Nermzet minden kérdésre választ talál.

A nyertesek internetes honlapjainak többségén a pályázati követelményeknek megfelelő tartalom nem található meg. A Magyar Nemzet megkereste a nyertes médiumok vezetőit, akik – bár mindegyik helyen ígéretet kaptunk rá – sem az elnyert támogatás felhasználásáról, sem a tartalmak elérhetőségéről nem szolgáltak információval. Egyedül a Pécs TV-nél állították: minden támogatott műsort archiváltak, az anyagokat fel lehet kutatni a honlapjukon.
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés