Archívum

Pokorni: A gyerekek különfélék, nem kell egységes tanterv

MNO

2010. szeptember 03., péntek 12:36
Érdemes a nemzetközi tapasztalatot komolyan venni, van tanulnivalónk a határon túli, nyugat-európai vagy a tengerentúli oktatáspolitikától. Ezeket nem lehet persze kritikátlanul átvenni, a magyar társadalom szövetébe kell ezeket beilleszteni – mondta el pénteken a TV2 Mokka című műsorában Pokorni Zoltán, az oktatási bizottság elnöke.

• Az oktatás minősége határozza majd meg az ország jövőjét
• Új korszak kezdődik a társadalomban és az oktatásban is
A politikus hozzátette: ilyen például a szöveges értékelés problémája, melyet meg kell tartani, azonban hiba volt Magyar Bálint részéről, hogy betiltotta az osztályozást. Ugyanis ez az a kódrendszer, amelyet a szülők és a pedagógusok nagy része ismer. „Hasonló hiba lett volna, ha most a szöveges értékelést tiltottuk volna be” – hangsúlyozta Pokorni.

„Jó, ha a Toldit mindenki elolvassa”

A hagyományos értékekre való visszatérés kapcsán kifejtette, hogy van néhány olyan szimbolikus műalkotás, vers, amit jó, ha minden gyerek ismer, jó, ha a Toldit mindenki elolvassa, és nem lenne jó, ha ez kimaradhatna bármelyik gyerek tanulmányaiból.

Pokorni szerint nincs szükség egységes tantervre, mivel a gyermekek különfélék, s az a jó, ha minden iskolában minden típusú gyereknek megvan a neki szóló, az ő fejlődését legjobban szolgáló tankönyv. Ugyanakkor rengeteg színvonaltalan tankönyv látott napvilágot az elmúlt években, így a tankönyvek jóváhagyásának rendjét újra kell gondolni, szigorítani kell – tette hozzá.

Bízzuk rá nyugodtan az iskolákra, a tankönyvszerzőkre, hogy differenciáltan, a gyerekek igényeire szabottan fejlesszenek tankönyveket, mint állam, mint kormány azon őrködjünk, hogy ez jó színvonalú legyen. Ma nincs így, ma rossz színvonalú tankönyvek is vannak a piacon, ami megengedhetetlen – fogalmazott.

(Forrás: TV2)