Gäb már régebben figyelmeztetett

A dokumentumok szerint az Opel-t tönkretette az évekig tartó felelőtlen gazdasági vezetés. Gäb már a központnak küldött 1997. december 2-i levelében felhívta rá a figyelmet, hogy az Opel messze lemaradhat a Volkswagen mögött, és leomolhat az eddig felépített image. Azok a márkák, amelyek kizárólag az árháborúra koncentrálnak, csak a vesztesek táborába tartozhatnak, írta Gäb. Gäb többek között azt is rossz szemmel nézte, hogy az USA-ban fejlesztették ki az új Opel-platformokat, amelyek így nem feleltek meg az európai piac követelményeinek. Az Opel szépen, lassan image nélküli márkává válhat, így esélytelen lesz magasabb árakat kérni modelljeiért, hiszen sem presztízs sem karizma nem köthető az autókhoz.

Elhanyagolták a biztonsági előírásokat

Gäb 1996. szeptember 12-én levelet írt a General Motors akkori európai vezetőjének, Louis Hughesnak, és figyelmeztette, hogy nem fordítanak elegendő figyelmet az Opel-modellek biztonságára, biztonságosságára. Az Opel olyan standardot adott fel, amely „a Volkswagennel egyetemben elsővé tette a nagy európai gyártók között". Így már az Opelnek aligha sikerülhet lépést tartania a Volkswagennel folytatott versenyben. Egy évvel később biztonsági hiányosságokat fedeztek fel a Sintra modellnél, és az Opelnek rövid idő után ki kellett vonnia azt az európai piacról. Gräb 1998-ban a General Motors üzleti politikája elleni tüntetésként lemondott tisztjéről az Opel felügyelő bizottsági elnökeként. A jelenlegi helyzetet vizsgálva felvetődhet a kérdés, hogy valóban az amerikai anyacég a hibás az Opel helyzetéért, vagy ismét csak az európai vezetés próbál mosakodni. (Odor Tamás – www.globalfx.hu)